וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "כלכלה לאומית במשק הגלובלי צריכה להתחרות"

חן הלפרן

13.12.2010 / 10:31

ראש הממשלה מנה את חמשת הכללים שסייעו לישראל להישאר חזקה מול המשבר כלכלי העולמי. לדבריו, יש "לרסן, להפחית מסים לחברות, להשקיע בחינוך ובתשתיות, לקדם יזמות ולקצץ בביורוקרטיה"

"כלכלת ישראל נמצאת בזינוק בעלייה. היעד הוא להיכלל בין 15 המדינות להכנסה לנפש. אם נצמח ב-1.5% בשנה נעשה את זה", כך פתח הבוקר (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו את דבריו בוועידת העסקים לשנת 2010. נתניהו ציין את הצלחתה של ישראל לעמוד חזקה בעוד מדינות אירופה עומדות בפני משבר הגוש האירופי. "השאלה היא מהם כללי היסוד הבסיסיים ביותר בעזרתם הגענו לפה – מכלכלה מתפתחת למפותחת", אמר. "התחרות, כמו בעסקים, לעולם לא נפסקת. כלכלה לאומית במשק הגלובלי צריכה כל הזמן להתחרות. עלינו לשמור על חמישה כללי יסוד. נשמור עליהם והם ישמרו עלינו".

לדברי ראש הממשלה, חמשת כללי היסוד שישראל צריכה לעמוד בה הם פשוטים עד כדי שרבים שכחו להקפיד עליהם. "הראשון, שרבים שכחו אותו, הוא 'אל תוציא יותר משאתה מכניס'. אל תבזבז יותר שאתה מרוויח. קבענו ב-2003 כללים ותוכניות ריסון קשות ומדי שנה ירדנו בהוצאה הממשלתית לנפש – דבר שהגן עלינו ממה שקורה עכשיו באירופה ובמקומות אחרים".
נתניהו הוסיף וציין כי "קבענו כלל פיסקלי המתחשב בצמיחה של עשור האחרון. השמירה של המשמרת הפיסקלית היא קריטית. אחד הלקחים החזקים ביותר של עשרות השנים האחרות. אין כסף חינם".

ראש הממשלה המשיך למנות את הכללים ואמר כי יש להפחית מס לחברות כדי לעודד אותם להישתקע בישראל. "הכלל השני לצמיחה הוא שהכלכלות הצומחות פועלות להפקת רווחים. המשקיעים עובדים, המנהלים מתאמצים ופועלים למען רווח וכדי להבטיח רווח. מתי שאפשר נפחית אותו, אבל זה הכלל והוא יותר משמעותי בכלכלה גלובלית".

להתמקד בתשתית ובחדשנות

"הכלל השלישי", המשיך נתניהו, "הוא לא רק שמירה על המסגרת ויצירת כדאיות להשקעה, כי אם גם ייצור חדשנות. החדשנות צריכה להיות מפותחת מוקדם – מרמת הילדים. השקענו 7 מיליארד שקל בתוכנית רב שנתית. אנו פותחים עשרות מרכזי מצוינות. אנו מתרכזים בנושאים כמו מדעי המוח, גנטיקה ותחליפי נפט, מחשבים וסייבר. אני חושב שהשקעה במחשבים היא מחשבה נכונה", אמר. נתניהו הוסיף ושיבח את פעולות של שר החינוך, שקבע יעדים לחינוך. "אני מבקש גם שלימודי הכלכלה גם בגילאים הצעירים ייכנסו".

לדברי נתניהו, ההתמקדות צריכה להיות בתשתיות. "אנחנו צריכים וחייבים שתהיה כאן תשתית ראויה למים, שנביא להרחבה משמעותית של מתקני ההתפלה, ובמקביל תוספת מתקנים.

"הגידול בשימוש במים עולה ואנו צריכים להביא עוד מים. אנו זקוקים לכבישים מהירים לגליל ורכבת לאילת ולים סוף – שתחבר את שווקי אסיה לשווקים האירופים. פירוש הדבר הוא לאופציה לרכבת שתמשיך עד לעירק. זהו פתח לשלום", אמר. "תשתיות פרושן – פס רחב. אנחנו נוסעים במהירות של טרקטור באוטובוס המידע" ציין. כמו כן ציין נתניהו את הצורך בהקמת "גדר גבול בדרום , אחרת נוצף במסתננים בלתי חוקיים. אנו פורשים רשת לאורך הגבול ומכינים את הגבול הקבוע".

"הדבר החמישי שיש להתמקד בו", אמר נתניהו, "הוא לעודד אפשרות של עשיית עסקים במינימום התערבות של המדינה. שהקשר יהיה המינימום ההכרחי. ככל שאנו מקשים עליהן אנחנו מעכבים את התפתחות הכלכלה".

לסיכום אמר נתניהו: "אנחנו צריכים להמשיך בדיוק בכללים בהם פעלנו עד היום. לרסן, להפחית מסים, להשקיע בחינוך ובתשתיות, לקדם יזמות ולקצץ ביורוקרטיה. המדינות ששכחו את הכללים האלו רואות את התוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully