וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הפנים דנה בשריפה בכרמל: ישי נוכח אהרונוביץ' נעדר

צבי זרחיה

13.12.2010 / 10:36

נציגו של אהרונוביץ: השר נפגש בשעה זו עם צוערי קורס הקצינים בשב"ס ששרדו מהאסון



ועדת הפנים של הכנסת דנה בשעה זו בשריפה בכרמל. שר הפנים אלי ישי הגיע לישיבה, ואולם, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ שבתחילה הסכים להגיע לישיבה - לא הופיע.



יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) הודיע כי אהרונוביץ הוזמן אך בשלב מסויים החליט שלא להשתתף בדיון. "חבל מאוד שהשר שהוא בעצם היה האיש האחראי על מהלך כל האירוע בכרמל לא הגיע לישיבה אני מקווה שהאנשים מטעמו יוכלו לתת את התשובות הנדרשות", אמר אזולאי.



לדברי נציג המשרד לבטחון פנים, ניצב משנה שמעון בוחבוט, לשכת השר הודיעה כבר ביום חמישי כי אהרונוביץ לא יוכל להגיע. לדבריו, אהרונוביץ נמצא כעת בשיחה עם צוערי קורוס הקצינים של שב"ס ששרדו מהשריפה. "כל הנושא של מה שקרה ומי הורה על מחסום נמצא בבדיקה של שב"ס והמשטרה. לכן, מוקדם לתת תשובות לשאלות שנשאלות".







בתגובה אמר אזולאי כי אם השר היה אומר שהוא לא יכול להגיע הוועדה היתה מוכנה לדחות את מועד הדיון. אזולאי אמר כי אם נציגי המשרד לביטחון פנים לא יספקו את התשובות - השר יוזמן שנית לוועדה.



לדברי אזולאי, שירותי הכבאות נדרשים לתת מענה לכל אירוע, והם לא ממתינים עד שיוחלטו מה יקרה עם שירותי הכבאות. "אני חושש שכולם מחכים לוועדת חקירה, לתוצאות דו"ח המבקר אבל אי אפשר להמשיך ולחכות. יש לתת מענה מיידי לשירותי הכבאות כדי לשפר את הציוד שהתכלה. נציגי הכבאים אומרים שהם דרושים לא רק להחזר הוצאות אלא לתקצוב מייידי", אמר אזולאי ותבע לתת תשובות על מה שקרה לאוטובוס השב"ס בו ניספו 43 איש. "איננו יכולים לעבור לסדר היום עם אסון כזה הזועק לשמיים".



נציב הכבאות הראשי שמעון רומח אמר, כי "כשקיבלנו את הקריאה השעה היתה 11:09 והכבאית הראשונה הגיעה בתוך 16 דקות. המרחק לא נאמד ב-16 דקות אבל רכב הכיבוי שהיה הוא ישן ולכן התארך מועד הגעתו. הצוות הכריז כי מדובר באירוע חריג והתחילו להזעיק כוחות מכל התחנות שבסביבה".



"כשראינו כי ממדי השריפה חריגים הכרזנו על גיוס כללי", הוסיף רומח. "600 כבאים היו באיזור השריפה. יש משמעות גבוהה לכיבוי האווירי, יחד עם זאת שיטה זו לבדה לא יכולה היתה לסיים את כיבוי השריפה. שילוב הפעולה הקרקעית עם האווירית הביאו לכיבוי השריפה". לדבריו, לא קיבלנו דיווח שהאוטובוס עולה לכביש.



בקרב הח"כים התעורר ויכוח בסוגייה מי אשם: משרד לביטחון פנים, משרד הפנים או מכבי האש. לדברי ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) "אנו לא יכולים לקבוע מי אשם ביטחון הפנים או המשטרה.



ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) התפרצה באומרה, כי "אולי נפזר את ישיבת הוועדה כי לא עונים על שום שאלה". ח"כ אריה ביבי (קדימה) ששימש בעבר כנציב שירות בתי הסוהר אמר כי "היתה רשלנות ומישהו צריך לתת את הדין. מי שמנהל הוא צריך לשאת באחריות ואי אפשר לגלגל מאחד לאחד ולבסוף נתפוס את הש"ג. צריך לשאול מי נתן לאוטובוס לעבור?".



זאב וולבה נציג רשות חירום לאומית אמר, כי "האחריות על ביטחון הפנים הוא על משטרת ישראל בזמן רגיעה וחירום אלא אם האחריות מועברת לגוף אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully