וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים יקצה 100 מיליון שקל למימון השדה הסולארי של ערבה פאואר

ערן אזרן

13.12.2010 / 11:24

הסגירה הפיננסית של הפרויקט התאפשרה הודות להסכם על אספקת חשמל לחברת החשמל ל-20 שנה



וחברת האנרגיה הסולארית ערבה פאוור, הגיעו הבוקר להשלמת הסגירה הפיננסית של פרויקט השדה הסולארי הראשון בישראל הממוקם בקטורה שבערבה. עלות הקמת השדה מוערכת בכ-100 מיליון שקל. הסגירה הפיננסית התאפשרה לאחר קבלת אישור תעריפי מותנה מרשות החשמל וחתימה עם חברת החשמל על הסכם מכירת חשמל ל-20 שנה, כאשר סך הכנסותיו נאמד בכ-250 מליון שקל.



בנק הפועלים שם לו למטרה בשנים האחרונות לחזק את הדימוי של "בנק ירוק" הדואג לאיכות הסביבה. כחלק מהמלך מציע הבנק "משכנתא ירוקה' - הלוואה בריבית מופחתת ללקוחות שרוכשים דירה או בית המבוססים על עקרונות הבנייה הירוקה או ללקוחות הרוכשים מערכת סולארית ביתית. בנוסף, הבנק ערך במסגרת חודש איכות הסביבה, תערוכה בשדרות רוטשילד בתל אביב תחת הסיסמה "בתים בשדרה", במהלכה הוצג "הבית הירוק" של העתיד. המהלך לווה בקמפיין תדמיתי בכלי התקשורת. המימון לתחנה הסולארית מהווה עבורו תחנה נוספת לחיזוק תדמיתו.



ערבה פאוור נוסדה ב-2006 וב-2009 הצטרפה סימנס כשותפה לחברה. הקרן הקיימת לישראל היא בין המשקיעים בחברה. החברה היא הראשונה שקבלה לידה רישיון להקמת שדה סולארי, במסגרת ההסדרה שפורסמה על ידי רשות החשמל בסוף 2009. השדה, שגודלו כ-80 דונם, יוקם בתחום שטח המחנה של קיבוץ קטורה בהספק מותקן של 4.95 מגהוואט.



קבלן הפרויקט (epc) בקטורה הוא סימנס ישראל, שיחל ההקמה מיד. סימנס צפויה להשלים את בניית השדה בעוד כ-9 חודשים וההכנסות המשוערות מיצור חשמל בשדה הוא כ-12.5 מיליון שקל בשנה למשך 20 שנה.



מנהלת מחלקת מימון פרויקטים בבנק הפועלים, מרים גז, אמרה עם פרסום הידיעה: "בנק הפועלים בחר להיות חלוץ בעידוד המעבר לשימוש באנרגיה סולארית, ומוביל בשנתיים האחרונות מהלך שנועד לאפשר הן לסקטור העסקי והן לסקטור הפרטי למצות את הפוטנציאל בשימוש באנרגיות מתחדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully