וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס סמולר של הג'וינט לעידוד סיקור נושאי העולם היהודי יוענק ליעקב אחימאיר

TheMarker Online

13.12.2010 / 11:36

ועדת השיפוט ציינה כי אחימאיר נבחר לקבל את הפרס בזכות עיסוקו המשמעותי ביחסי ישראל והתפוצות



פרס סמולר לעיתונות בנושא העם היהודי יוענק ביום שלישי הבא (21 בדצמבר) לעיתונאי הבכיר יעקב אחימאיר (ערוץ 1, קול ישראל, "ישראל היום") על "הישג מתמשך במאמץ להביא את דבר יחסי ישראל והתפוצות אל הצופה הישראלי".



פרס סמולר על סך 2,500 דולר ניתן על ידי ארגון הג'וינט. זו השנה השמינית שהוא מוענק על שמו של בוריס סמולר, ידיד ישראל, ואיש תקשורת ידוע, שהיה העורך הראשי של סוכנות הידיעות הטלגרפית היהודית והקדיש את כתיבתו המקצועית לסיקור נושאי ישראל-תפוצות.



סמולר האמין כי ידע הוא כוח, ולכן שקד כל חייו על העברת מידע בין היהודים בתפוצות. הוא נודע ביחסו מיוחד לישראל, ולכן הוא הקדיש חלק רב מזמנו ומרצו לחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות. בוועדת השיפוט היו השנה: אמיר שביב ורלף גולדמן מהג'וינט העולמי, אורי דרומי, מנכ"ל משכנות שאננים ואורלי דורון, דוברת ג'וינט ישראל.



ועדת השיפוט ציינה כי אחימאיר נבחר לקבל את הפרס בזכות עיסוקו המשמעותי ביחסי ישראל והתפוצות. במסגרת תפקידו כעורך וכמגיש התוכנית "רואים עולם" (ערוץ 1) מציג אחימאיר לצופה הישראלי במשך 14 השנים האחרונות, לדברי השופטים, פסיפס מגוון ומרתק של העולם היהודי כפי שהוא בא לביטוי בפינות שונות , לעיתים אף נידחות בעולם, תוך כדי התמקדות ביחסים בין יהדות אמריקה לישראל, והצגת תמונה עדכנית של הדילמות, ההישגים וההתפתחויות של קהילות יהודיות בעולם.



בין הכתבות שעסקו בעולם היהודי ושודרו במסגרת התוכנית "רואים עולם": כתבה על יהדות חרבין בסין, סדרה בת 4 כתבות על זהות יהודית בארצות הברית, כתבה על יהודי מומביי בהודו, סדרה בת 3 כתבות על יהדות ארגנטינה - יהדות בצל משבר, תיעוד היסטורי מצולם נדיר של יהודי לוב בשנות ה-50, כתבה על יהודי ונצואלה, כתבה על יהודי פינלנד , כתבה על עלייה של יהודים מדרום אפריקה לישראל, כתבה על מסעות ההצלה של ילדים יהודים בשואה, ברכבות מפראג ללונדון ועוד.



אחימאיר שימש מראשית שנות ה-70 שימש אחימאיר שדר בקול ישראל ובערוץ הראשון וככתב מדיני וכתב בוושינגטון. בעשרות שנות עבודתו סיקר חלק ניכר מן האירועים המדיניים בישראל.



טקס הענקת הפרס ייערך במשכנות שאננים בירושלים ב 21 בדצמבר, בשעה 18:30



הכניסה חופשית בהרשמה מראש



פרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully