וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הגדולים בוול סטריט צפויים לרשום הכנסות שיא ב-2010

סוכנויות הידיעות

13.12.2010 / 11:47

בכך ישלימו חמשת הבנקים הגדולים את השנתיים הטובות ביותר בתחומי בנקאות ההשקעות והמסחר



הבנקים הגדולים בוול סטריט צפויים לרשום הכנסות שיא ב-2010, ולהשלים בכך את השנתיים הטובות ביותר שלהם אי פעם בתחומי בנקאות ההשקעות והמסחר.



חמשת הבנקים הגדולים בארה"ב במונחי הכנסות ממסחר ובנקאות השקעות - גולדמן סאקס, ג'יי פי מורגן צ'ייס, בנק אוף אמריקה, סיטי ומורגן סטנלי - צפויים לדווח ברבעון הרביעי על הכנסות גבוהות יותר מאלה שנרשמו בשני הרבעונים שקדמו לו, וזאת עקב חיתום מניות והיקף מסחר גדול יותר במניות ואג"ח, כך לפי נתוני בלומברג. גם אם תוצאות הרבעון הרביעי יהיו נמוכות מהצפוי וישתוו לתוצאות ברבעון השלישי - יעלו הכנסות הבנקים השנה על אלה של כל שנה אחרת מלבד 2009.



העלייה בהכנסות הבנקים בשנתיים האחרונות מגיעה לאחר שקיבלו סכום כולל של 135 מיליארד דולר במסגרת תוכנית החירום של משרד האוצר האמריקאי (tarp) ולוו מיליארדים נוספים מהבנק הפדרלי. מאז, הרוויחו הבנקים מריביות נמוכות ומרכישות אג"ח שביצע הבנק הפדרלי.



"זוהי הזדמנות של פעם בחיים עבור רוב הבנקים האלה, ואני חושב שהם הכירו בה", אמר צ'רלס גייסט, פרופסור לכלכלה ממנהטן קולג', אשר חקר את ההיסטוריה של וול סטריט. "הרווחים שהם גורפים יאפשרו להם לחדש את ההון שלהם ולטפל בדברים אחרים שהם צריכים לעשות".



הבנקים עשויים להתחיל גם לחלק חלק גדול יותר מהרווחים לבעלי המניות. הבנק הפדרלי פירסם בחודש שעבר קווים מנחים לתנאים שבהם יידרשו לעמוד בנקים שמעוניינים להגדיל את תשלומי הדיבידנד למשקיעים או לאשר תוכניות לקנייה חוזרת של מניות.



מסחר ובנקאות השקעות מהווים 33% מהכנסותיהן הכוללות של חמשת הבנקים הגדולים, כאשר בגולדמן סאקס הם מהווים 79% ואילו בבנק אוף אמריקה 21%. בשנת 2006 רשמו הבנקים - כולל בר סטרנס, שנרכש ב-2008 על ידי ג'יי פי מורגן ומריל לינץ' שנרכש בשנה שעברה על ידי בנק אוף אמריקה - רווחי שיא של 119.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully