וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר מפטרת 50 עובדי מטה

אמיר טייג

13.12.2010 / 13:30

מנכ"ל פרטנר מוביל את השינוי הארגוני הראשון בחברה מאז נכנס לתפקיד ומודיע על פיטורים של עשרות עובדי מטה, כשבמקביל להם, תגייס החברה 950 עובדים במהלך 2011

חברת הסלולר, פרטנר (-0.35% , 7314.0), הודיעה היום על שינוי ארגוני מהותי, במסגרתו יפוטרו 50 עובדי מטה של החברה. מכתבי הפיטורים יצאו במהלך השבוע הקרוב. החברה ביצעה סבב פיטורים דומה בינואר 2010, אז פיטרה כ-130 עובדים. עוד הודיעה החברה, כי במקביל לקיצוץ העובדים במטה היא צפויה להגדיל בשנת 2011 את מצבת כח האדם הכוללת שלה ביותר מ-10% מכ-6,800 עובדים לכ-7,750 עובדים. "החברה מחזקת את המגמה של מיקור הפנים מקטינה את התלות במשאבים החיצונים וקולטת עובדי קבלן כעובדי חברה", כך נמסר מהחברה.

הפיטורים הנוכחיים הם המהלך הארגוני הראשון שעושה המנכ"ל יעקב גלברד, אשר נכנס לתפקידו במהלך אוקטובר האחרון. חברות הסלולר בכלל, ופרטנר בפרט, נערכות להפחתת תעריפי הקישוריות הצפויה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר.

בהתייחסו למהלך אמר גלברד כי "בימים אלו הסתיים תהליך השינוי המבני בחברה כאשר פנינו מופנות ליעדים המרכזיים של שנת 2011. בראש וראשונה עומד הלקוח במרכז העשייה, בשירות, בקדמה הטכנולוגית בהצעות ובשירותים חדשניים. השקיפות וההוגנות הם נר לרגלינו ואנו מחויבים בעשייה היומיומית להעניק ללקוחותינו את המיטב".

הפיטורים הנוכחיים הם חלק מתוכנית העובדה של 2011, ולא צפויים פיטורים נוספים במהלך שנת תקציב זו. ההערכות הן שהתקציב הנוכחי של פרטנר הוא תקציב שמרן יחסית, אשר לוקח בחשבון התגברות מהותית של התחרות בשנת 2011. לפיכך, הסיכוי שתקציב זה ידרוש התאמות, כלומר קיצוץ עלויות נוסף בשנת 2011, הוא נמוך יחסית. מכאן ההערכה כי לא יהיה גל נוסף של פיטורים בשנה הקרובה. פרטנר היתה חברת הסלולר היחידה שהתחייבה לא לפטר עובדים בשנת 2009, שנת המשבר הכלכלי. החברה אכן עמדה בהבטחה זו, אך כאמור כבר בינואר 2010 ביצעה גל פיטורים.

למרות היותן מהחברות היעילות והרווחיות במשק, החליטו בתעשיית הסלולר לנצל את המהלך הרגולטורי של משרד התקשורת על מנת לקצץ בכוח אדם. החברות עוסקות בקיצוץ שקט במהלך החודשים האחרונים, כלומר בפיטורים בהמשכים אשר חוצים חלקים רבים בארגון. מלבד פלאפון אשר פיטרה באוקטובר 50 עובדים וצימצמה עוד 100 תקנים.

בקרב החברות יש רצון עז לשמור על שורת הרווח גם לאור איומי הרגולציה - הפחתת דמי הקישוריות וכניסת מפעילים חדשים לענף. חברות הסלולר העריכו את הפגיעה של הירידה בדמי הקישוריות ברווח הנקי בעד 300 מיליון שקל בשנה לכל אחת, בעיקר מהסטת שיחות לטלפון הקווי, וזה עוד לפני כניסת מפעילים חדשים לענף. ב-1 בינואר 2011 יופחתו דמי הקישוריות - מנוע הכנסות משמעותי של החברות, בעיקר משיחות נכנסות מטלפונים נייחים. דמי הקישוריות יופחתו בצורה חדה, מ-22 אגורות לדקה כיום, לתעריף של 6.8 אגורות לדקה. הערכות כיום הן כי הפגיעה ברווח של החברות תהיה נמוכה יותר, וזאת בעיקר בשל גל העלאות המחירים שביצעו החברות בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully