וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "הסערה הכלכלית עוד מאיימת"

"ישראל עדיין נמצאת באזור הסכנה. מצבנו טוב? כן. טוב מאד? עדיין לא. יש לנו הרבה לאן לשאוף" - כך אמר שר האוצר בוועידת העסקים בעודו מתייחס לשורת הנושאים הכלכליים שעל סדר היום

נועם אשל

(צילום: נועם אשל; עריכה: גדי וינסטוק)

שר האוצר יובל שטייניץ עלה הצהריים (שני) מול יושבי ועידת העסקים 2010 והתייחס למצב המשק הישראלי. לדבריו, "מדינת ישראל עדיין נמצאת באזור הסכנה. מצבנו טוב? כן. טוב מאד? עדיין לא. יש לנו הרבה לאן לשאוף". לדבריו, משרדו "מזהה שינוי - תוספת של חרדים בכוח העבודה והשתתפות ערבים בעבודה. הדבר נובע משני צעדים מקבילים: צמיחת הכלכלה וצמצום העובדים הזרים הבלתי חוקיים בישראל. אנחנו מזהים את הירידה באבטלה וחשוב מכך, הגדלת ההשתתפות בכוח העבודה בזכות שני הצעדים הללו.

"הנתון המעניין", אמר שטייניץ, "הוא מספר המשרות שהמשק הישראלי מייצר כל שנה. ב-2010 ייצר המשק כ-100 אלף משרות חדשות במגזר הפרטי והציבורי כאחד. כך אנחנו מזהים את היציאה מהמשבר. אין נתון טוב מכך".

"בחישוב כלל הגורמים, המשק הישראלי יוצא טוב מהמשבר. המשבר עוד שם, באירופה וארה"ב, אז גם אם אנחנו מציגים נתונים טובים, הסערה עוד מאיימת עלינו".

שר האוצר הוסיף והתייחס גם ל"עוגיית הגז", כלשונו. "אני רוצה לשאול – מה קרה? סוף סוף מדינת ישראל בודקת את שמגיע לה, סוף סוף ממונה ששינסקי והיא תגיש בקרוב דו"ח סופי. ייתכן שהמלצות ועדת ששינסקי תהיה שונה מדו"ח הביניים. ברוב מדינות העולם המערבי מהלכים מסוג זה קרו לפני 20 ו-30 שנה".
כמו כן התייחס שטייניץ למאבק הציבורי בוועדה ובעומד בראשה, פופ' איתן ששינסקי. "במאבק הלגיטימי עברו גבולות אדומים", אמר, "הניסיונות לחטט בעברו הם לא נסבלים. מנסים לשבור את הוועדה ולהטיל לחץ, והם אינם מקובלים".

"אין אופציה שלישית"

שר האוצר הוסיף ופנה לשותפויות הקידוחים: "יש רק שתי אופציות – לפתח או לוותר. אין אופציה שלישית. בשום מדינה מתוקנת וגם לא בחוק הישראלי. זה לא תקין או נכון. מי שמתחייב לפעול לקידוח, עליו לעבוד במלוא הכוח להפיק את הגז". השר הוסיף וציין "אני אומר שוב שאם יש בעיית מימון, אפשר לפנות אלינו. החובה היא ציבורית מוסרית וחוקית".

שר האוצר התייחס גם לשריפה בכרמל ולמצב מערך הכבאות בישראל בהתאם לממצאים שהתגלו בשבוע שעבר. שטייניץ התייחס לדו"ח מבקר המדינה על מערך הכבאות בישראל, ואמר כי משרדו יישם את המלצות הדו"ח. השר אמר כי "זו השריפה החמורה בתולדות ישראל. טרגדיה עם עשרות נספים וכמובן פגיעה באזור הכרמל. דו"ח מבקר המדינה נכון. אנחנו מקבלים את הדו"ח ומיישמים אותו לפי משרד ראש הממשלה. הרפורמה הנחוצה למערך הכבאות היא מקיפה והדו"ח מחזק זאת". שטייניץ הדגיש: "ניישם את דו"ח מבקר המדינה. הוא נכון – הוא מחייב רפורמה". עם זאת הביע השר הסתייגות וציין שרפורמה מסוג זה עדיין תלויה בהחלטות הממשלה.

עוד אמר שטייניץ: "בעשרת הימים האחרונים, מעבר לדו"ח וחשיבותו, אנו עדים לתקיפה על פקידי האוצר לדורותיהם. אני רוצה להגיד כי האוצר לדורותיו ואנשיו ממלא תפקיד מיוחד. יש 20 משרדים שרק אומרים 'עוד'. הם מוכנים לבוא באמצע השנה ולפרוץ את מסגרת התקציב. זה טבעי וזה תפקידם ובד"כ הצרכים נכונים והדרישות נכונות. אך יש רק משרד אחד שהוא הסניגור של התקציב. התפקיד הקשה של משרד האוצר הוא להגיד 'לא'. אנשי האוצר הם הכי מקצועיים הכי ציונים שיש בנהל הציבורי . ללא משרד חזק שיודע להציג עמדתו לא הייתה כלכלה כמו שיש לנו היום. התמודדנו עם שני משברים ולמשרד האוצר לדורותיו, יש חלק גדול בהצלחה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully