וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: השקת אג"ח משותפות לגוש היורו תעלה לכלכלת גרמניה 17 מיליארד יורו בשנה

סוכנויות הידיעות

13.12.2010 / 13:53

גרמניה מתנגדת בחריפות ליוזמתו של ראש ממשלת לוקסמבורג להשקת אג"ח אירופיות משותפות



השקתן של אג"ח משותפות לגוש היורו תעלה לכלכלת גרמניה לפחות 17 מיליארד יורו (22 מיליארד דולר) בשנה - כך דיווח היום העיתון הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג".



בעיתון לא צויין שם המקור שסיפק את ההערכה, אך צויין כי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תיעזר בהערכות דומות בפסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתיערך בסוף השבוע בבריסל. מרקל מתנגדת בחריפות ליוזמתו של ראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד יונקר, להשיק אג"ח משותפות לגוש היורו, בה תמכו חלק ממדינות דרום אירופה.



יונקר, ראש קבוצת שרי האוצר של גוש היורו, העלה לראשונה את היוזמה בשבוע שעבר במאמר משותף שפרסם ב"פייננשל טיימס" יחד עם שר האוצר האיטלקי, ג'וליו טרמונטי. צרפת, הולנד ומדינות אחרות באיחוד האירופי, בנוסף לגרמניה, כבר הודיעו שהן מתנגדות למהלך, שלטענת יונקר יפתור את משבר החובות באירופה ויהפוך את ה-e-bonds, כפי שכינה אותן, לשוק האג"ח הגדול באירופה.



אג"ח משותפות לגוש היורו תקטין את עלויות ההלוואה למדינות הסובלות מחובות וגירעונות כבדים, שנחשבות למסוכנות במיוחד בשווקים, אך תייקר את עלויות גיוס ההון עבור מדינות כמו גרמניה, ששמרו על משמעת תקציבית. התשואה הממוצעת לאג"ח ממשלתיות בגוש היורו כיום היא 3.31%, לעומת ריבית של 1.73% שמשלמת גרמניה כיום.



ביום שישי האחרון, אמרה מרקל במסיבת עיתונאים משולבת עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כי "שילוב ריביות וסיכונים לא יסייע לבעיות המבניות שלנו. מה שחשוב יותר היא מדיניות כלכלית יותר קוהרנטית". סרקוזי הסכים עמה, ואמר כי "למדינות צריכות לנהוג באופן יותר אחראי, לא להשיל אחריות מעליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully