וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופים ממשלתיים וציבוריים יחוייבו לרכוש שירותי הובלה אוויריים ממפעילים ישראלים

צבי זרחיה

13.12.2010 / 16:00

כך לפי הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת אלי אפללו, ציון פיניאן, יעקב אדרי ואברהם מיכאלי



ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את הצעת החוק לפיה גופים ממשלתיים וציבוריים - לרבות המדינה ומוסדותיה, רשויות מקומיות, מוסדות חינוך ומוסדות להשכלה גבוהה, תאגידים שהוקמו על פי חוק וחברות ממשלתיות - יחוייבו לרכוש שירותי הובלה אוויריים עבור נוסעים ומטען מחברות תעופה ישראליות.







זאת, בדומה לחובת ההעדפה של טובין תוצרת הארץ הקבועה כיום בחוק חובת המכרזים, כך עולה מהצעת החוק "טוס כחול לבן" שאושרה אתמול בוועדת השרים לחקיקה. הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת ציון פיניאן (ליכוד), יעקב אדרי ואלי אפללו (קדימה) ואברהם מיכאלי (ש"ס).



"לא מספיק לצאת בקמפיינים המשכנעים אנשים לקנות תוצרת 'כחול לבן'. הממשלה והשלטון המקומי צריכים לתת דוגמה ולהעניק עדיפות לחברות ישראליות", אמר אלי אפללו. "אין סיבה שלא נעודד את התעשייה המקומית ונשמור על מקומות התעסוקה של אזרחי המדינה".



הצעת החוק תחזק את ענף התעופה הישראלי, אשר סובל מנחיתות מובנית מול חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל, עקב ההשלכות של המצב הגיאופוליטי והביטחוני באזורנו. כמו כן, צפויה הצעת החוק להגביר את המודעות הציבורית לצורך ברכישת שירותי 'כחול לבן' נוספים.

גם בארצות הברית קיימת כיום הוראה דומה, אם כי קשיחה יותר וכמעט נטולת סייגים. החוק האמריקאי, כפי שיושם בהנחיות הכלליות של החשב הכללי של ארצות הברית, מחייב עובדים פדרלים, יועציהם וקבלניהם וכן אנשים שנסיעתם ממומנת על ידי הממשל, לטוס בנסיעות אלה באמצעות מובילים אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully