וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדב במשטרה נעצר בחשד ליבוא מכשירי לייזר לשיבוש מצלמות תנועה

זוהר בלומנקרנץ

13.12.2010 / 16:57

יחידת סמים מכס נתב"ג ערכה חיפוש בביתו של החשוד ומצאה 13 מכשירים החשודים כמשבשי לייזר



רון דוידסון (44) מתנדב במשטרה מכפר פינס, חשוד בהברחת משבשי לייזר האסורים ביבוא; הוא שוחרר אתמול (א') בערבות ע"י שופטת בבית משפט השלום ברמלה, שרון קיסר.



בבקשה למעצר ולשחרור בערובה, שהוגשה ע"י יחידת סמים במכס נתב"ג, רשות המסים בישראל, נאמר, כי הגיעו אל החשוד במסגרת מבצע משותף שנערך ע"י יחידת הסמים במכס נתב"ג והיחידה המרכזית של משטרת התנועה, במהלכו נערכו חיפושים בעסקים, אשר עפ"י החשד התקינו משבשי לייזר על מנת להפריע למשטרה לאכוף את חוקי התנועה.



עוד לפני הבקשה, אצל אחד המתקינים בבני ברק נתפסו כ-10 מכשירים החשודים כמשבשי לייזר ומבדיקת הנהלת החשבונות של המתקין עלה, כי החשוד הינו היבואן של מכשירים אלה. החשוד נחקר ע"י צוות של ימ"ר התנועה ומרכבו פורק מכשיר, החשוד כמשבש לייזר. הן בחקירתו במשטרה והן בחקירתו במכס, סירב החשוד להשיב מהו המכשיר שפורק מרכבו ובחר לשמור על זכות השתיקה.



יחידת סמים מכס נתב"ג ערכה חיפוש בביתו של החשוד ומצאה 13 מכשירים החשודים כמשבשי לייזר. בחקירתו מסר החשוד, כי המכשירים שנמצאו בביתו הם "מדי מרחק" והוא ייבא אותם מדנמרק. לדבריו היבוא בוצע בלפחות 14 פעמים במסגרת חברת פרייווסי בע"מ, שבבעלותו.



לפי הבקשה, בידי היחידה החוקרת ראיות לכאורה המצביעות, כי החשוד ייבא ב-14 פעמים כ-700 מכשירים המכונים rd super park ומכר אותם למתקינים שונים. לפי המידע המצוי בידי היחידה החוקרת, שמו המקצועי של המכשיר האמור הוא blinder m27 ולפי אתר הבית של היצרן blinder dk מדובר במשבש לייזר ועפ"י החשד, החשוד רכש מיצרן זה את המכשירים וזאת בהתבסס על חשבונות הספק שצורפו לרשימונים בעת היבוא.



עפ"י החשד, ייבא החשוד את המכשירים האלה, האסורים ביבוא על פי צו המכס איסור היבוא 2005, ללא כיתוב ברור על קופסאות האריזה וללא הצהרה על מהות המכשיר כמשבש לייזר אלא כמגלה רדאר או מד מרחק.



בימ"ש הורה על שחרור החשוד בתנאים מגבילים: הפקדת מזומן/ערבות בנקאית בסך 10,000 ש"ח, ערבות צד ג' בסך 10,000 ש"ח עיכוב יציאה מהארץ ל-90 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully