וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין קורנפלקס: עובדי יוניליוור מתבצרים במפעל

חן הלפרן

13.12.2010 / 19:30

עובדי מפעל "יוניליוור שפע ערד" שיצאו אתמול לשביתה, מתבצרים משעות הצהריים במפעל ומסרבים לצאת כחלק ממחאתם. "העובדים לא יעזבו את המפעל עד שההנהלה תתעשת"

ההסתדרות במרחב הנגב המרכזי הורתה היום (שני) לעובדי מפעל "יוניליוור שפע ערד" שלא לעזוב את שטחי המפעל, זאת לאחר שאתמול הכריזה על שביתה במפעל לאחר שהמו"מ בניהולה של הממונה על יחסי עבודה במשרד התמ"ת עו"ד מירב הלוי, לא צלח. ועד העובדים דורש לחתום עמו על הסכם קיבוצי שיקבע תוספות שכר לעובדים, בהתאם לרווחי המפעל.

מפעל יוניליוור שפע ערד, מייצר דגני בוקר וחטיפים ומעסיק 250 עובדים. החל משעות הצהריים אתמול, הושבתה העבודה במפעל וכל פעילות הייצור והאספקה הוספקו, והעובדים לא מאפשרים הוצאת תוצרת גמורה משערי המפעל.

"העובדים לא יעזבו את שטח המפעל עד אשר ההנהלה תתעשת ותבין שאם לא העובדים, אין למפעל זכות קיום", אמר יו"ר הסתדרות הנגב המרכזי, יוסי הובר על השביתה והתבצרות העובדים, והוסיף כי "גם עכשיו, כשאנחנו בעיצומה של השביתה, ההנהלה ממשיכה לנסות ולהשליט משטר של פחד ואיומים. העובדים נלחמים כאן על הזכות להתפרנס בכבוד. לא ייתכן שהנהלה תמשיך להטיל עוד ועוד גזרות על העובדים".

קלריס ויניג רכזת האיגוד המקצועי: "ההנהלה קולטת עובדי קבלן על חשבון העובדים המסורים של המפעל ומנסה לשבור את העבודה המאורגנת. לא ניתן לצעדים כוחניים שכאלה לשבור את רוחנו ונילחם על הזכויות האלמנטריות של העובדים. ניסינו, משך שנה וחצי להימנע מלהגיע למצב הזה אולם להנהלה נוח לנקוט בסחבת, לא לחתום על הסכמי שכר, לקלוט עובדי קבלן ולהתייחס לעובדים כאל עבדים. אנחנו שמים לזה סוף".

מיוניליוור נמסר בתגובה: "ביממה האחרונה נוקטים נציגי העובדים והעובדים בפעולות בלתי חוקיות אשר אינן חלק משביתה לגיטימית (כגון חסימת שערים, כליאת רכבים וניתוק חשמל). צר להנהלת החברה כי במקום לקדם את המשא ומתן באופן עניני, בוחרים הועד וההסתדרות המרחבית לנקוט בפעולות אשר אינן מקדמות את המשא ומתן ואף מסכנות את מקור הפרנסה של העובדים. למותר לציין כי חברתנו מגנה פעולות שאינן חוקיות וקוראת שוב לעובדים לחזור לשולחן המו"מ – המקום היחיד בו ניתן להגיע להבנות והסכמות לטובת כל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully