וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי הסופה: 7,000 עובדים לא הגיעו לעבודה; המשק הפסיד 5 מ' ש'

חיים ביאור

13.12.2010 / 17:31

עובד שנעדר ממקום העבודה עקב הסופה בהוראת מעסיקו - יקבל את שכרו כרגיל



5,000 עד 7,000 עובדים נעדרו ממקומות עבודתם ביום הסופה העיקרי -יום א'. עוד כ-50 אלף עובדים הגיעו למקומות עבודתם באיחור ניכר ביום זה, עקב קשיי התנועה. כך עולה מבדיקה שערכה חברת כוח האדם וההשמה ל.מ.



מנכ"ל חברת ל.מ., רפי אלימלך, אמר כי מתחשיב שערכה החברה עולה כי ההיעדרות מהעבודה בלבד גרמה נזק כולל למשק המוערך ב-5 מיליון שקל.



לדבריו, חלק מהעובדים שלא התייצבו למקומות העבודה עשו זאת בשל הוראה שקיבלו מהמעסיקים שלא להגיע. אלה הם, לדוגמא, עובדי בתחומי התשתיות, עובדי גינון ועובדי תחזוקה המועסקים תחת כיפת השמיים. גם מחלקות של מכירות בשטח צימצמו את הפעילות בשל הסערה והינחו את רוב עובדיהן שלא להגיע. במקומות עבודה שהוצפו או שסבלו מהפסקות חשמל חוזרות או נפילות של רשת המחשבים, היו בימי ראשון ושני השבוע תופעות של שליחת עובדים הביתה, בשל חוסר היכולת לעבוד בצורה סדירה ממקום העבודה.



"ביומיים שבהם עובדים נעדרו או איחרו למקומות עבודתם, התעוררה דרישה לעובדים זמניים, בשל המצוקה הפתאומית בכוח אדם", אמר אלימלך. לדבריו, ביקוש ער במיוחד היה לעובדים זמניים ברשתות השיווק, מלצרים במסעדות ועובדים בענף השיפוצים.



לגבי תשלום שכר לעובד שנעדר עקב הסופה, אלימלך אמר כי מבחינת דיני העבודה, עובד שנעדר ממקום העבודה אינו זכאי לתשלום שכרו ועובד שאיחר להגיע - שכרו ינוכה בהתאמה למספר השעות בהן לא עבד. ואולם בפועל, עובדים קבועים ששוחררו על ידי המעסיק מחובת ההגעה למקום העבודה, יקבלו את שכרם הרגיל. מי שייפגע בשכרו עקב היעדרות (או איחור להגיע לעבודה) הם עובדי קבלן, ששכרם משולם לפי שעות ועובדים אחרים שמראש נקבע כי שכרם משולם לפי שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully