וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלנים אופטימים לגבי ארה"ב: שיפרו את תחזית הצמיחה ל-2011

נמרוד הלפרן

13.12.2010 / 18:27

כלכלני סקר "וול סטריט ג'ורנל" העלו תחזיות לרבעון הנוכחי; סוסייטה ז'נרל הזניק התחזית מ-2.3% ל-3.3%



שורה של כלכלנים העלו את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב, וצופים האצה בהתאוששות במהלך השנה הבאה. סקר הכלכלנים של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" וכלכלנים של בנק סוסייטה ז'נרל שיפור את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב לשנת 2011, והצטרפו בכך לכלכלנים דוגמת יאן הציוס מבנק גולדמן סאקס והכלכלן דיויד רוזנברג שהעלו את תחזיותיהם מוקדם יותר החודש.



55 כלכלנים שהשתתפו בסקר הכלכלנים החודשי של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" העלו את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב לרבעון הנוכחי ולשנת 2011 כולה, והעריכו כי פחתו הסיכויים למיתון חוזר.




הכלכלנים שהשתתפו בסקר צופים כעת בממוצע כי התוצר המקומי הגולמי (gdp) של ארה"ב ירשום ברבעון הנוכחי צמיחה של 2.6% במונחים שנתיים, לעומת תחזית לצמיחה של 2.4% בסקר הקודם בחודש שעבר. כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי בשיעור שנתי של 2.5%.



סקר הכלכלנים של הג'ורנל הצביע גם על שיפור בתחזיות הכלכלנים לשנה הבאה. בממוצע, צופים הכלכלנים צמיחה של 3% בשנת 2011. בה בעת, פחתו גם הסיכויים למיתון חוזר בארה"ב, וכעת הם 15% - השיעור הנמוך ביותר בשנת 2010 - לעומת 22% בסקר של הג'ורנל שנערך בחודש ספטמבר.



35 מהכלכלנים שהשתתפו בסקר העריכו כי הסיכויים נוטים לכך שהצמיחה בפועל תהיה גבוהה מהתחזיות, ואילו 14 כלכלנים העריכו כי הסיכויים שהצמיחה תהיה נמוכה מהצפוי גבוהים יותר. עם זאת, הכלכלנים עדיין צופים כי שיעור האבטלה בארה"ב יהיה ברמה של 9% בסוף שנת 2011.



כלכלני בנק סוסייטה ז'נרל העלו היום את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב, אולם התנו את השיפור בתחזית בכך שהסכם הפשרה לגבי הקלות המס בארה"ב שהושג בין הנשיא אובמה למפלגה הרפובליקאית אכן יאושר. הכלכלנים צופים כעת צמיחה של 3.3% בתמ"ג של ארה"ב בשנת 2011, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.3%.



כלכלני סוסייטה ז'נרל הביעו אופטימיות לגבי השפעתה החיובית על הכלכלה של הארכת תוקף הקלות המס מתקופת הנשיא בוש למשך שנתיים נוספות. עם זאת, "מעבר לשנת 2012 קיימת מידה עצומה של חוסר ודאות, מכיוון שהתמריצים לא מספקים מענה כלשהו לבעיה ארוכת הטווח של הגירעון בתקציב, אלא רק מחריפים אותה", כתבו כלכלני סוסייטה ז'נרל בדו"ח למשקיעים.



העלאת תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב מצטרפת לשורה של העלאות תחזיות שבוצעו באחרונה, ובהן שיפור בתחזיות של כלכלנים שנחשבים לפסימיים דוגמת יאן הציוס מבנק גולדמן סאקס והכלכלן דיויד רוזנברג.



בתחילת החודש, העלו כלכלני בנק גולדמן סאקס את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב לשנה הבאה, והעריכו כי התמ"ג ירשום ב-2011 צמיחה של 2.7% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2%. "אנו צופים כי ההתאוששות תימשך גם בשנת 2012, אשר בה צפויה צמיחה של 3.6% בתוצר", כתב הכלכלן הראשי של גולדמן סאקס, יאן הציוס, בדו"ח למשקיעים שפורסם בתחילת דצמבר. "בשבועות האחרונים נרשם שיפור משמעותי בתחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב. התחזית החדשה משקפת שינוי בסיסי בחשיבה שעמדה בסיס התחזית שלנו זה לפחות חמש שנים", נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully