וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סך תביעות הנאמן של מיידוף להשבת כספי קורבנות ההונאה - 50 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

13.12.2010 / 19:04

בין הנתבעים: ענקי פיננסים כמו HSBC, ג'י.פי מורגן, סיטי ו-UBS



אירווינג פיקארד, הנאמן האחראי על פירוק חברת ההשקעות של ברנרד מיידוף והחזרת הכספים לקורבנות ההונאה, הגיש למעלה מאלף תביעות בהיקף של יותר מ-50 מיליארד דולר, בניסיון להשיב לקורבנות הונאת הפונזי של מיידוף את כספם. כך לפי סיכום התביעות שהוגשו עד למועד האחרון להגשתן שהיה ביום שבת, שערכו העיתונים "ניו יורק טיימס" ו"פייננשל טיימס".



בשלושה השבועות האחרונים בלבד, הגיש פיקארד כמעט 60 תביעות בהיקף של יותר מ-40 מיליארד דולר נגד עשרות בנקים, קרנות גידור ואנשים, לקראת המועד האחרון להגשת אישומים בפרשה שהיה ביום שבת - שנתיים מאז מעצרו של מיידוף, המרצה כעת עונש של 150 שנות מאסר בגין הרשעתו בהונאה.



דיוויד שיהן, עורך דין שמייצג את פיקארד בתביעות, העריך אתמול בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס" כי מאות מהתביעות יסתיימו בהסדר מחוץ לבית המשפט. תחילת דיוני בית המשפט בשאר התביעות צפויה בחודשים הקרובים, הוסיף.



פיקארד הגיש תביעות נגד כמה מהמוסדות הפיננסים הגדולים ביותר בארה"ב ובאירופה, בהם hsbc, ג'י.פי מורגן, סיטי ו-ubs, בטענה כי הללו איפשרו את הונאת מיידוף בת עשרות השנים, או לחילופין לא הצליחו להבין כי מדובר בהונאה, על אף הסימנים הרבים לכך. התביעה הגדולה ביותר, בסך 19.6 מיליארד דולר, הוגשה נגד מנהלת ההשקעות האוסטרית סוניה קוהן, בטענה כי סייעה בקידום הונאת הפונזי של מיידוף.



בתביעה, שהוגשה ביום שישי בבית משפט בניו יורק, נטען כי קוהן - שהיתה הבעלים של בנק מדיצ'י הפרטי אשר קרס בעקבות הונאת מיידוף - "היתה המוח מאחורי מזימה בלתי חוקית רחב היקף" שבמסגרתה הוזרמו אל מיידוף כספי משקיעים בסך 9.1 מיליארד דולר. "אין הונאת פונזי שיכולה לשרוד ללא הזרמה מתמדת של הון חדש, והמזימה הבלתי חוקית של קוהן סיפקה שיטפון של מזומנים למיידוף", נכתב בתביעה, בה נאמר גם כי ללא מעורבותה לכאורה של קוהן, "הונאת הפונזי לא היתה יכולה להימשך זמן רב כפי שנמשכה".



מארק מיידוף, הבכור מבין שני בניו של מיידוף, התאבד ביום שבת - יום השנה השני למעצרו של אביו. הנאמן של מיידוף, פיקארד, הגיש לפני כשנה תביעה בסך 200 מיליון דולר נגד בניו של מיידוף ובני משפחתו האחרים בטענה כי העלימו עין לנוכח הונאת הפונזי שביצע אביהם, אך ניהלו סגנון חיים ראוותני שמומן על ידי מעשיו. מארק מיידוף, לפי התביעה, השתמש ב-66 מיליון דולר שקיבל בניגוד לחוק כדי לרכוש בתי פאר. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי פיקארד מתכוון להמשיך בתביעה נגד מארק מיידוף, על אף התאבדותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully