וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דטרויט תפסיק סיורי המשטרה ברבע מהעיר; צפויה לפשוט רגל ב-2011

נמרוד הלפרן

13.12.2010 / 20:42

רק 7 שכונות יקבלו שירותים לפי תוכנית חדשה; יועץ השקעות: "פשיטת רגל תגרום למשבר באג"ח המוניציפליות"



עיריית דטרויט, הכורעת תחת נטל גירעון תקציב של מאות מיליוני דולרים, נפילה בהכנסות ממסים ובריחה המונית של תושבים, מתכננת להפסיק לספק שירותים עירוניים - ובכלל זה איסוף אשפה, תאורה ברחובות, סיורי משטרה ותיקוני כבישים - לכמעט רבע משטחי העיר, במסגרת תוכנית שהציג ראש העיר דייב בינג בשבוע שעבר, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



לפי התוכנית, תפסיק העירייה לספק שירותים ליותר מ-20% משטח העיר, 360 קמ"ר, ושירותים מלאים של העירייה יימשכו רק בשבע עד תשע שכונות בעיר. עם זאת, העירייה אינה מתכוונת לצמצם באופן רשמי את גבולות העיר. בשבוע שעבר לוותה עיריית דטרויט 100 מיליון דולר למימון פעילות שירותי המשטרה והכבאות בעיר.



למרות הצעדים לצמצום הגירעון בתקציב העירייה, פרשנים מעריכים כי העיר תיאלץ להגיש בקשה להגנה מפני נושיה כבר בשנה הבאה. "האם היית רוצה להתגורר באזור מלחמה שנשלט על ידי כנופיות רחוב? האם היית רוצה לגור בשכונה סמוכה לאזור כזה או בעיר סמוכה?", כתב יועץ ההשקעות מייק שדלוק מחברת סיטקה פסיפיק קפיטל בדו"ח למשקיעים שפורסם היום. "תהיה אשר תהיה תשובתם, התוכנית של ראש עיריית דטרויט לא תצליח, ולהערכתי דטריוט תיאלץ להגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל במהלך שנת 2011. אם זה אכן יתרחש, יש לצפות למשבר רחב היקף בשוק האג"ח המוניציפליות".



מצבה של דטרויט, בירת תעשיית הרכב של ארה"ב, הולך ומידרדר זה עשרות שנים, אולם המשבר הקשה שפקד את ענף הרכב החמיר את מצבה אף יותר. אוכלוסיית העיר מונה כעת פחות ממיליון נפשות - כמחצית מהאוכלוסייה בשנת 1950. המשבר בשוק הדיור האמריקאי ונפילת יצרניות הרכב הגדולות גרר את העיר לשפל חסר תקדים ביחס ערים גדולות אחרות בארה"ב. שיעור האבטלה בפועל בעיר מתקרב ל-50% ומחירי הבתים נפלו ב-80% או יותר תוך שלוש שנים, ובשנה שעברה מחיר ממוצע של בית בעיר היה 7,500 דולר. שכונות שלמות בעיר הפכו לאזורי רפאים בעקבות בריחה המונית של תושבים, ושיעור התלמידים בעיר שמסיימים תיכון הוא כ-25% בלבד.



המשבר הפיננסי הוביל לשטף עיקולי בתים, שנרכשו על ידי אנשים שלא יכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא או עזבו את הבית, לאחר שערכו נפל לשבריר מערך ההלוואה שלקחו כנגדו. הבנקים מוכרים כיום בתים בשכונות הגרועות ביותר בדטרויט, המוקפים בבתים ריקים והרוסים, תמורת כמה דולרים בלבד. גם בתים בשכונות טובות יותר מוצעים למכירה בסכומים זעומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully