וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב פסק כי הרפורמה במערכת הבריאות לא חוקתית

סוכנויות הידיעות

13.12.2010 / 22:10

בית משפט בוירג'יניה פסק כי המרכיב העיקרי ברפורמה - חיוב כל אזרח להיות בעל ביטוח רפואי - מנוגד לחוקה



בית משפט פדרלי במדינת וירג'יניה ארה"ב פסק היום כי המרכיב העיקרי בחוק הרפורמה במערכת הבריאות שהוביל ממשל אובמה, מהווה הפרה של החוקה האמריקאית.



בפסק דין בן 42 עמודים, כתב השופט המחוזי הנרי הדסון כי דרישת החוק כי מרבית אזרחי ארה"ב יהיו בעלי ביטוח רפואי וכי במקרה שלא יעשו כן הם ייקנסו "חורגת מגבולות הסמכות שהעניקה החוקה לקונגרס".



מרכיב זה בחוק "מזמין התערבות פרועה מצד סמכויות השיטור הפדרליות", כתב השופט הדסון. "בליבה, מדובר במחלוקת שאינה נוגעת רק לרגולציה של עסקי הביטוח - או לעיצוב תוכנית לביטוח רפואי אוניברסלי - אלא בעניין של זכויות של אדם לבחור האם להשתתף או לא".



הפסיקה התקבלה בעקבות תביעה שהגיש משרד התובע הכללי של מדינת וירג'יניה, והיא הראשונה שפסק בית משפט מאז שהנשיא אובמה אישר בחתימתו את החוק בחודש מארס. למעלה מ-20 תביעות הוגשו נגד הרפורמה במערכת הבריאות, ועד כה שני שופטים פסקו לטובת ממשל אובמה.



הפסיקה האחרונה אמנם מהווה מהלומה לחסידי הרפורמה, אולם בית המשפט לא נעתר לבקשת התובעים להוציא צו בית משפט שאוסר על יישום הרפורמה, או להקפאת הדרישה כי מרבית אזרחי ארה,ב יידרשו להיות בעלי ביטוח רפואי החל משנת 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully