וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

13.12.2010 / 23:29

יום המסחר הראשון לשבוע בבורסת ניו יורק נסגר במגמה מעורבת: מדד הדאו ג’ונס עלה ב-0.2%, נאסד"ק איבד 0.5% ו-S&P 500 רשם עלייה קלה ל-1,240 נקודות

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר במגמה מעורבת. מניות הבלו צ'יפ רשמו עליות בהמשך לשוקי המניות ברחבי העולם לאחר שבניגוד לחלק מהתחזיות, הבנק המרכזי של סין לא העלה את הריבית בסוף השבוע למרות האצה באינפלציה במדינה לרמתה הגבוהה ביותר זה שנתיים. העליות נרשמו גם על רקע שיפור בתחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב ובעקבות המשך התאוששות הפעילות בשוק המיזוגים והרכישות לאחר שחברות ג'נרל אלקטריק ודל הודיעו על עסקות. מנגד, במגזר הטכנולוגיה נרשמו ירידות.

מדד הדאו ג’ונס עלה ב-0.2% לרמה של 11,428 נקודות; מדד 500 S&P, אשר נסגר ביום שישי ברמתו הגבוהה ביותר מאז פשיטת הרגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בספטמבר 2008, נסגר היום בעלייה קלה ברמה של 1,240 נקודות; מדד נאסד"ק איבד 0.5% לרמה של 2,624 נקודות.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, אשר רשם בשבוע שעבר את השבוע הגרוע ביותר של שנת 2010, נסגר בעליות לאחר שירד בתחילת יום המסחר. התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 3.28% לאחר שבמהלך המסחר כבר עלתה לרמה של 3.4% - רמתה הגבוהה ביותר מאז חודש מאי.

רשימת הכלכלנים שמעלים את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב, וצופים האצה בהתאוששות במהלך השנה הבאה, הולכת ומתארכת. סקר הכלכלנים של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" וכלכלנים של בנק סוסייטה ז'נרל שיפור את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב לשנת 2011, והצטרפו בכך לכלכלנים דוגמת יאן הציוס מבנק גולדמן סאקס והכלכלן דיויד רוזנברג שהעלו את תחזיותיהם מוקדם יותר החודש.

55 כלכלנים שהשתתפו בסקר הכלכלנים החודשי של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" צופים כעת בממוצע כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב ירשום ברבעון הנוכחי צמיחה של 2.6% במונחים שנתיים, לעומת תחזית לצמיחה של 2.4% בסקר הקודם בחודש שעבר. כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי בשיעור שנתי של 2.5%.

התחזיות עולות מעלה

סקר הכלכלנים של הג'ורנל הצביע גם על שיפור בתחזיות הכלכלנים לשנה הבאה. בממוצע, צופים הכלכלנים צמיחה של 3% בשנת 2011. בה בעת, פחתו גם הסיכויים למיתון חוזר בארה"ב, וכעת הם 15% - השיעור הנמוך ביותר בשנת 2010 - לעומת 22% בסקר של הג'ורנל שנערך בחודש ספטמבר.

כלכלני בנק סוסייטה ז'נרל העלו היום את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב, אולם התנו את השיפור בתחזית בכך שהסכם הפשרה לגבי הקלות המס בארה"ב שהושג בין הנשיא אובמה למפלגה הרפובליקאית אמנם יאושר. הכלכלנים צופים כעת צמיחה של 3.3% בתמ"ג של ארה"ב בשנת 2011, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.3%.

העלאת תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב מצטרפת לשורה של העלאות תחזיות שבוצעו באחרונה, ובהן שיפור בתחזיות של כלכלנים שנחשבים לפסימיים דוגמת יאן הציוס מבנק גולדמן סאקס והכלכלן דיויד רוזנברג.

שוק המיזוגים והרכישות אף הוא ממשיך להפגין סימני התאוששות: ענקית התעשייה האמריקאית ג'נרל אלקטריק הודיעה על רכישת חברת שירותי שדות הנפט הבריטית וולסטרים תמורת כ-800 מיליון ליש"ט (1.3 מיליארד דולר) - עסקה שנועדה להרחיב את פעילותה בתחום הציוד והשירותים התת-ימיים.

יצרנית המחשבים האישיים דל (-3.85% , 13.36) הודיעה על רכישת חברת אחסון המידע קומפלנט תמורת 960 מיליון דולר, בעסקה שתגדיל את דריסת הרגל שלה בתחום הטכנולוגיות לאחסון המידע - כך הודיעו היום שתי החברות.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: ספקית פתרונות ה-IT, נס טכנולוגיות (13.04% , 5.2), נסחרה על רקע שמועות כי החברה תימכר לגופים מוסדיים. מנס טכנולוגיות נמסר כי החברה לא מגיבה על שמועות. קרן ההשקעה של בנק סיטי, בעלת המניות הגדולה בחברה, מחזיקה ב-9.5% ממניות נס. מוריס וולפסון, נציג משפחת וולפסון שהיתה בעבר בעלת המניות העיקרית בחברה, מחזיק ב-2.1%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully