וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות עובדים התבצרו במפעל יוניליוור בערד

מאת חיים ביאור

14.12.2010 / 7:00

הנהלת החברה החליטה למנוע את כניסת העובדים השובתים למפעל. העובדים דורשים הסכם שכר חדש; יוניליוור: אנו מנסים להתגמש



>> מחריף העימות במפעל יוניליוור לייצור דגני בוקר וחטיפים בערד. 250 העובדים, שפתחו שלשום בשביתה, החלו אתמול להתבצר בשטח המפעל ועשרות מהם נערכו כדי להעביר את הלילה במתקניו. העובדים נוקטים בצעד זה בהוראת ההסתדרות, בעקבות ההחלטה של הנהלת החברה לסגור את שערי המפעל ולמנוע כניסת עובדים אליו וכן להפסיק את ההסעות המאורגנות למפעל. הצעד של ההנהלה ננקט כתגובה על שביתת העובדים.



יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב המרכזי, יוסי הובר, טען כי "הנהלת יוניליוור מנסה להפחיד את העובדים באמצעות צעדיה. העובדים נלחמים על הזכות להתפרנס בכבוד והם ימשיכו בכך, בתמיכתנו". לדבריו, ניסיון התיווך בין הצדדים מצד הממונה האזורית על יחסי עבודה במשרד התמ"ת, עו"ד מירב הלוי, לא צלח.

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ביוניליוור לפני שנה וחצי, ובנובמבר האחרון הוכרז הסכסוך מחדש. עילת סכסוך העבודה היא דרישת הוועד, בראשות נפתלי אטיאס, לחתום עמו על הסכם קיבוצי שיקבע תוספות שכר לעובדים. "למפעל רווחים גבוהים, ואנו רוצים להיות מתוגמלים על כך ולא להישאר ברמת השכר הנוכחית", אומרים בוועד.



רכזת האיגוד המקצועי במרחב הנגב המרכזי, קלריס ויניג, טענה כי הנהלת החברה קלטה עובדי חברות קבלניות על חשבון העסקת עובדים קבועים במפעל, "והיא מנסה כעת לשבור את העבודה המאורגנת ואת כוחו של הוועד". לדבריה, "העובדים נלחמים על זכויותיהם האלמנטריות אחרי שבמשך שנה וחצי ניסו להימנע מלהגיע לעימות עם ההנהלה. כעת העובדים החליטו לשים סוף למצב שבו הם חשים נפגעים".



בכיר ביוניליוור אמר בתגובה שההנהלה פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע כדי שיורה לעובדים להפסיק את "השתלטותם הלא חוקית" על מתקני המפעל. לדבריו, מתחילת 2009 מתנהל משא ומתן בין ההנהלה לבין הוועד בנוגע לחידוש הסכם השכר הקיבוצי, אך "למרות המאמץ שלנו להגמיש את עמדותינו כדי להגיע להבנות עם הוועד, בחר הוועד, בשיתוף עם ההסתדרות, לפתוח בשביתה המשתקת את הייצור במפעל. צר לנו שהוועד וההסתדרות בוחרים לנקוט פעולות שאינן מקדמות את המו"מ ואף מסכנות את מקור הפרנסה של העובדים. אנו קוראים לוועד ולהסתדרות לחזור לשולחן המו"מ כדי למנוע את המשך ההידרדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully