וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה עם מס החברות הנמוך בעולם

רן גרשפלד

14.12.2010 / 7:00

חוק החברות



>> "החוק לנטישת הפריפריה" - כך מכנה אוריאל לין הצעת חוק החברות החדש ("מעידוד השקעות הון לחוק לנטישת הפריפריה", themarker, 16.11). כיצד הצעת חוק הקובעת כי שיעור מס החברות לתעשייה מייצאת בפריפריה יירד ל-8% - מס החברות הנמוך בעולם - לצד הגדלת מענקי ההשקעה בציוד והון אנושי בפריפריות בלבד ל-30%, יכולה להיות מכונה "החוק לנטישת הפריפריה"? לאלוהי הפופוליזם הפתרונים.

העובדות שונות לחלוטין. עוד בקרוב תיכנס התעשייה המייצאת בפריפריה לסביבת המס מהטובות בעולם, עת מס החברות יירד ל-10% (במקום 24%). ב-2013 תהפוך הפריפריה לסביבת המס הטובה בעולם, עם מס חברות של 8%. מהמס הנמוך תיהנה כל התעשייה אשר מתחרה בעולם: מפעלי טקסטיל לצד מפעלי תקשורת ובתי תוכנה, מפעלים גדולים, שמתחרים לרוב בענקים זרים וגדולים מהם, לצד בתי מלאכה קטנים שמוכרים תוצרת למפעלים מייצאים גדולים (יצואנים עקיפים), משקיעים ויזמים ישראלים לצד משקיעים זרים.



בנוסף לסביבת המס הטובה בעולם, יקבלו משקיעים בפריפריה תמריצי השקעה במכונות, בהכשרת עובדים ובהשתתפות בשכר עובדים חדשים. לתעשיינים שאינם מייצאים ייבנה מסלול תמריצים חלופי. כל זאת, לצד תפריט הטבות עשיר נוסף לאזורי הפיתוח - הטבות במענקי מו"פ, תעדוף על פי חוק חובת המכרזים, מחירי קרקע נמוכים, תמריצים לפתיחת מרכזי פיתוח ומענקי מו"פ מוגדלים. שורת תמריצים זו תהפוך את אזורי הפיתוח בישראל לאטרקטיביים מאי פעם.



מדינות שהפחיתו לפני יותר משני עשורים את מס החברות זכו לכניסת משקיעים מאסיבית וצמיחה ממוצעת של כ-6% במשך שני עשורים, שכן תמריץ מיסוי הוא אחד מיצרני ההשקעות הגדולים ביותר. השינוי בחוק אינו מתעלם מהעובדה כי לצד העדפת הפריפריה, יש לשמור על כושר התחרות של התעשייה כולה מול העולם. מס החברות לתעשייה המייצאת במרכז יירד בהדרגה ל-12%, ויאפשר גם למפעלים הפועלים במרכז להמשיך להתחרות ולהעסיק עובדים בישראל.



השינוי המוצע בחוק עידוד השקעות הון מחלק אחרת ובחוכמה את עוגת הטבות המס לתעשייה אשר קיימת שנים רבות. אנו, תעשייני הפריפריה, סבורים כי יש לפעול כדי להגדיל את פער המיסוי בין המרכז לפריפריה, אך רואים בחוק המוצע צעד מבורך ביצירת סביבה עסקית אטרקטיבית לתעשייה המייצאת בפריפריה ואמצעי למשיכת השקעות מקומיות וזרות לנגב ולגליל.



הכותב הוא יו"ר סניף דרום של התאחדות התעשיינים ומנכ"ל קבוצת בל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully