וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים: TGI הפרה התחייבויות לתשואה גבוהה בנכס בקנדה

מאת שלומית צור

14.12.2010 / 7:00

ב-TGI אמרו על התובעים: "מדובר בסחטנים. באמצעות תביעה מלאה בפרטים מעוותים הם מבקשים באיומים כספים שאינם מגיעים להם"



>> 26 משקיעים הגישו באחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 5 מיליון שקל נגד חברת tgi. תביעה זו מיתווספת לגל תביעות שהוגשו על ידי עשרות משקיעים שרכשו באמצעות החברה נכסים מניבים בחו"ל, שטוענים כי הוטעו על ידי החברה. בעלי tgi שותפים בחברת אייזנברג גרופ, המוכרת קרקעות חקלאיות בשרון ומבטיחה הפשרה מהירה ותשואות של מאות אחוזים.

לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ארנון גרפי, tgi מציגה עצמה כחברת השקעות נדל"ן המתמחה באיתור ושיווק של נכסי נדל"ן מניבים בישראל ובעולם. בין היתר הסבירה החברה כי היא משווקת נכסי נדל"ן בעלי פוטנציאל גבוה של תשואה, עליית ערך והשבחה, והליך איתור הנכסים קפדני במיוחד.



התובעים טוענים כי tgi הציעה להם להיכנס למיזם באמצעות רכישת זכויות בחברת נאמנות, שתהיה הבעלים בפרויקט מגורים ומסחר בקנדה. בתביעה נטען שהחברה הסבירה למשקיעים כי מדובר בפרויקט שנושא תשואה מובטחת ונרכש במחיר אטרקטיבי מול יזם אמין, ובאמצעות הלוואת משכנתא ארוכת טווח מגורמי מימון בקנדה בריבית קבועה בשיעורים נמוכים. הפרויקט אף הוצג כרווחי ביותר, שכן קיים שוכר אמיד בנכס החתום לתקופה ארוכה.



בפועל, טוענים התובעים, לאחר הכניסה לעסקה התבהר להם כי שניים מאנשי tgi שהציגו עצמם כמשווקים בלבד, יוסף טוביהו ושרון שאתי, שימשו בפועל הגוף היזמי של הפרויקט, או שותפים בו בצוותא עם היזם, ולמעשה גרפו רווחים על חשבון המשקיעים. עוד התברר לתובעים כי הפרויקט נרכש במחיר נמוך ממה שהוצג להם, כך שלמעשה היה ניתן לרכוש את זכויות הפרויקט מתוך ההון העצמי שהעבירו כלל המשקיעים, מבלי להיזקק למימון חיצוני כלל.



עוד נטען כי להבטחות בדבר השבחת הפרויקט לבניין מגורים רב-קומתי יוקרתי - אין שחר והשוכר בפרויקט חתם על הסכם לשלוש שנים בלבד, ולא לארבע שנים עם אופציה לארבע שנים נוספות, כפי שהציגה להם החברה.



עסקות ספקולטיביות



ל-themarker נודע כי בעל השליטה ב-tgi, טוביהו, הוא גם דירקטור באייזנברג גרופ, שבה שותף איש העסקים שמעון אייזנברג, המציעה קרקעות חקלאיות בשרון תוך מצג לסיכויים גבוהים לכך שיופשרו בשנים הקרובות.



במארס 2010 פירסם themarker כי החברה מציעה עסקות ספקולטיביות לרכישת קרקעות חקלאיות ביישוב בני ציון כשלדבריה בעתיד תופשר הקרקע לבנייה. החברה הציעה קרקעות דומות בכפר הס, ובימים אלה משווקת קרקעות בפרדס חנה.



באשר לקרקע שליד בני ציון, אנשי נדל"ן הזהירו כי אין ודאות לכך שהקרקעות יופשרו, וכי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה דחתה את התוכניות שהגישו אנשי אייזנברג גרופ. יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה במקום אמר כי אין סיכוי שהם יופשרו בקרוב.



מ-tgi נמסר בתגובה: "מדובר בסחטנים שמסרבים להכיר בכך שבעת המשבר הפיננסי חל פיחות בגובה התשואות. באמצעות תביעת מלאה בפרטים מעוותים הם מבקשים לקבל באיומים כספים שאינם מגיעים להם. הקריסה בשוק הנדל"ן פגעה בנכסי המשקיעים ו-tgi פעלה כדי לצמצם הנזקים. אין קשר בין חברת tgi לאייזנברג גרופ. יוסי טוביהו רכש חלק ממניות חברת אייזנברג גרופ לטובת פרויקט נדל"ן באזור בני ציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully