וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הציוצים בטוויטר ב-2010 זינק ביותר מ-50% - ל-25 מיליארד

מאת מיה אפשטיין

14.12.2010 / 7:00

הביטוי הנפוץ ביותר באתר המיקרובלוגינג ב-2010 היה "Gulf Oil Spill". האישיות הפופולרית ביותר בתוכן הציוצים: ג'סטין ביבר



>> טוויטר דיווחה אתמול כי ב-2010 נשלחו לא פחות מ-25 מיליארד ציוצים, לעומת כ-16.4 מיליארד טוויטים ב-2009 - עלייה של כ-52% בשנה. במקביל פירסמה החברה את רשימת הטרנדים שבלטו השנה בין הפרסומים באתר.



הרשימה, "trends on twitter", כוללת את עשרת הביטויים השכיחים ביותר שהופיעו בציוצים, וכן פילוח לפי קטגוריות, כמו חדשות, קולנוע, טלוויזיה, טכנולוגיה וספורט. בהנהלת אתר המיקרובלוגינג ייחדו ברשימה אף קטגוריה לטורניר גביע העולם בכדורגל, שנערך ביולי בדרום אפריקה וזכה להתייחסות נרחבת באינטרנט. ברשימה מוצגים גם עשרת האישים הבולטים ביותר בסטטוסים.

הביטוי הנפוץ ביותר בטוויטר ב-2010 היה "gulf oil spill", המתייחס לאסון דליפת נפט שאירע באפריל השנה סמוך לחופי לואיזיאנה, שבו נהרגו 11 עובדים באסדת הקידוח. אסון דליפת הנפט הגיע גם למקום הראשון ברשימת הביטויים השכיחים בקטגוריית החדשות. הדירוג הגבוה של האירוע מעידה על נוכחות חזקה לאתר המיקרובלוגינג בצפון אמריקה, שם קיבל אסון הנפט הבלטה חדשותית יותר מבשאר העולם. בשנה שעברה, "בחירות באיראן" היה החיפוש השכיח ביותר בקטגוריה זו.



במקום השני ברשימה מופיע הביטוי "fifa world cup", אך הביטוי השכיח ביותר בקטגוריית הספורט הוא דווקא "ג'יימס לברון", שמו של שחקן כדורסל בליגת ה-nba האמריקאית. למקום השלישי הגיע הביטוי "inception" ("התחלה"), שם סרטו של הבמאי כריסטופר נולאן בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו, שיצא לאקרנים ביולי השנה וגרף הכנסות של 8 מיליון דולר. "התחלה" הוא גם הביטוי השכיח ביותר בקטגוריית הקולנוע.



למקום הרביעי הגיע הביטוי "haiti earthquake", שמתייחס לרעידת האדמה שהתרחשה בינואר בהאיטי וגבתה את חייהם של 200 אלף איש תוך שישה ימים. למקום החמישי הגיעה הביטוי "וובוזלה", חצוצרת האיצטדיונים ששימשה את אוהדי הכדורגל במונדיאל האחרון.



למקום הראשון ברשימת האישים הגיע זמר הפופ ג'סטין ביבר, שמככב גם במקום הראשון ברשימת הביטויים השכיחים ביותר בגוגל השנה. בשנה שעברה כיכב במקום זה מייקל ג'קסון, לאחר מותו. אישים בולטים נוספים שנכנסו לרשימה הם ליידי גאגא וג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס.



בקטגוריית הטכנולוגיה התברגה אפל לשלושה מתוך ארבעת המקומות הראשונים. האייפד הגיע למקום הראשון, ואת המקום השלישי והרביעי תופסים מערכת ההפעלה אפל ios ואייפון בהתאמה. במקום השלישי מופיע הביטוי "גוגל אנדרואיד", מערכת ההפעלה לסלולר של גוגל. בשנה שעברה הביטוי השכיח ביותר בקטגוריה זו היה "גוגל wave", הרשת החברתית של ענקית הרשת, שנסגרה בינתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully