וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים באייפון, עובדים וגולשים באייפד

גדי להב

14.12.2010 / 7:00

חדשות, וידאו, קניות או שירותים מבוססי מקום? מסתבר שהאייפון אינו משמש ככלי עבודה או בידור. השימוש העיקרי שעושים הצרכנים באייפון, לפי נתונים של אפל, הוא משחקים



>> שלוש שנים וחצי אחרי השקת האייפון ושמונה חודשים אחרי השקת האייפד - גם מי שלא מחזיק את המכשירים האלה ביד יודע שהם אמורים לשנות את הדרך שבה אנו מתנהלים. האייפון, או כל סמארטפון, הוא לא רק טלפון. הוא הרבה יותר מזה. והאייפד אינו מחשב, אלא משהו קצת אחר. אבל מה בדיוק אנחנו עושים עם המסכים החדשים? תשובה די ברורה לכך אפשר לקבל מרשימת האפליקציות הפופולריות בכל אחד מהמכשירים, שחברת אפל שיחררה השבוע.



מרשימת האפליקציות הפופולריות לאייפון עולה כי המכשיר המאוים ביותר על ידי הטלפון של אפל הוא סוני פלייסטיישן. השליטה של המשחקים באייפון מוחלטת כמו נצחונו של אסד בבחירות בסוריה. כל עשר האפליקציות הפופולריות בתשלום, בלא יוצא מן הכלל, הן משחקים. מבין האפליקציות החינמיות, שש הן משחקים. שאר האפליקציות הן פייסבוק (האפליקציה הפופולרית ביותר), סקייפ, ערוץ מזג האוויר ובינג של מיקרוסופט.

חדשות? וידאו? קניות? שירותים מבוססי מקום? קדחת. זה לא שהתחומים האלה אינם קיימים, אבל מסתבר שהאייפון אינו ממש כלי עבודה או בידור. השימוש העיקרי שעושים הצרכנים באייפון, לפיה הנתונים של אפל, הוא משחקים להעברת הזמן, והסיבה לכך פשוטה - כי הוא נמצא בכיס כשאתה ממתין לפגישה, נוסע ברכבת או משתעמם בארוחה משפחתית. הפופולריות של פייסבוק וסקייפ נובעת מכך שאפליקציות אלה עונות על אותם צרכים שעליהם ענה הטלפון הישן והטוב - תקשורת עם חברים. שאר הצרכים, כך נראה, משניים.



התמונה אחרת כשמסתכלים על האח הגדול והצעיר של האייפון, האייפד. מבין עשר האפליקציות הפופולריות בתשלום, לא פחות מחמש ניתן לשים תחת הקטגוריה "פרודוקטיביות", או יותר נכון - עבודה. השלוש הבולטות הן pages ,numbers ו-keynote - המקבילות של אפל לוורד, לאקסל ולפאואר פוינט. רק שתיים מתוך העשיריה הפותחת הן משחקים. בגזרה של האפליקציות הפופולריות החינמיות השליטה עוברת לתחום הבידור: ספרים (ibooks קינדל), סרטים (נטפליקס, פליקסטר ו-imdb) ומוסיקה (פנדורה). רק אחת היא מקטגוריית המשחקים.



הרשימה הזו מראה שסטיב ג'ובס כיוון נכון בהנחת היסוד שלו - האייפד הוא מכשיר לצריכה של תוכני בידור ופנאי. בכך הוא עשוי להוות תחליף לספרים "אמיתיים", לטלוויזיה ולמגזינים.



אבל חשובה לא פחות העובדה שצרכנים מוכנים לשלם בעבור אפליקציות משרדיות. עם אקסל, וורד, פאואר פוינט ואימייל - האייפד הוא תחליף טוב ללפטופ. וזה, כך נראה, מה שמשתמשי האייפד מצפים ממנו לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully