וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזכייניות יצטרכו לממן את הרחבת ה-DTT בכ-30 מיליון שקל

מאת אופיר בר-זהר

14.12.2010 / 7:00

מתיקוני חוק הרשות השנייה עולה כי ערוץ 10 יוכל להישאר באפיק הנוכחי לאחר המעבר לרישיון - כל עוד קשת ורשת יישארו באפיק 22



>> זכייניות הטלוויזיה המסחרית יצטרכו לממן את הרחבת מערך ה-dtt בסכום של כ-30 מיליון שקל - כך עולה מהתיקונים לנוסח החוק הרשות השנייה באתר ועדת הכלכלה. הכסף למימון יגיע מתשלומי הזכייניות לאחר שיירכשו את זכות האחזקה בחברות החדשות מהמדינה - עם המעבר למשטר רישיונות. בנוסף תקבע המועצה את מספר השעות ואת מתכונת השידור של חברת החדשות - כל עוד זו תישאר במשותף בידי קשת ורשת.

זכייני ערוצים 2 ו-10 יידרשו להעביר את הערכת השווי של חברות החדשות עם המעבר לרישיונות. ההערכה תתייחס רק לנכסים מסוימים של החברה ולא תכלול, למשל, תשלום בעבור המוניטין של החברה. במידה שהסכום לא יספיק, יידרשו הזכייניות להשלימו.



עד כה היתה אמורה עלות הרחבת מערך ה-dtt להיות ממומנת על ידי המדינה, מכספי תשלומי התמלוגים של הזכייניות. כיום משלמות הזכייניות תמלוגים בגובה של 4% - גבוה מהנהוג בשוק התקשורת הישראלי.



עם זאת, נראה כי התקוות שהתמלוגים יופחתו משמעותית היו אופטימיות: התנאים שמעמיד האוצר בנוגע להפחתת התמלוגים הם משמעותיים, ודורשים בין היתר העברה של מערכת חישוב וגביית התמלוגים מהזכייניות לידי האוצר. כמו כן, כנראה מדובר על הפחתת תשלום של 2% מההכנסות בשנה ולא של 1%. תיקון נוסף לחוק קובע כי במידה שזכייניות ערוץ 2 לא יקבלו רישיון ויעברו לאפיק נפרד עוד לפני 2015, ערוץ 10 יורשה להמשיך לשדר בערוץ הנוכחי. הערוץ יידרש בנוסף לשלם בעבור המשך השימוש באפיק. גובה הסכום ייקבע על ידי מועצת הרשות השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully