וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילון: אירוע שריפת האוטובוס סבוך משפטית ומחייב מומחיות

הילה רז

14.12.2010 / 7:00



>> אתמול פורסם ב-themarker כי צפוי עימות משפטי בין משרד הביטחון לבין חברת הביטוח איילון שביטחה את האוטובוס שבו נסעו הסוהרים שנספו באסון השריפה בכרמל, בנוגע לפיצויים שישולמו למשפחות הנספים.

בעקבות הפרסום ביקשה איילון להבהיר כי "לאחר שמשרד הביטחון ישלם פיצוי מלא למשפחות, יכול להיות שתעלה שאלה משנית, האם יש בסיס לאפשרות שמשרד הביטחון יגיש תביעת שיבוב כנגד החברה". אפשרות זו של משרד הביטחון, הסביר יו"ר דירקטוריון איילון, נגה רחמני, תלויה בכל העובדות הרלוונטיות שטרם הובררו לאשורן.



"רק לאחר קבלת ממצאים עובדתיים חלוטים (שאינם ניתנים לערעור - ה"ר), יהיה מקום לבחון משפטית את משמעותם בהיבט של 'חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים' שמכוחו בלבד על איילון ומנהליה לפעול", הגיבו באיילון והוסיפו כי "האירוע הספציפי מורכב מאוד בהיבט העובדתי, סבוך משפטית ומחייב מומחיות משפטית ראויה ממוקדת לה נדרש בעבר גם בית המשפט העליון".



איילון ציינה עוד כי תכבד כהרגלה את מלוא התחייבויותיה על פי דין והכיסוי הביטוחי והביעה תקווה כי "כל הגורמים העשויים להיות מעורבים בשאלות המשפטיות ישכילו ללבן את המשמעויות המשפטיות ביניהם, ובוודאי לא על גב משפחות הנפגעים".



כפי שפורסם אתמול, העימות המשפטי בין משרד הביטחון לבין איילון צפוי להתמקד בשאלה האם ניתן להגדיר את אירוע השריפה באוטובוס כתאונת דרכים ולגבי אילו מן הנספים הגדרה זו רלוונטית.



משרד הביטחון צפוי לשאת בתשלום הפיצויים לרוב משפחות הנספים, ואולם ביכולתו להגיש תביעות שיבוב נגד איילון בנוגע לנספים שנטען לכאורה כי ייתכן ונספו בעקבות תאונת הדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully