וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם העיתון ועכשיו המלונות: נמרודי מחפש שותף לרשת רימונים

מאת עירית רוזנבלום

14.12.2010 / 7:00

מנכ"ל רימונים, ראובן אלקס: "לא מדובר בוויתור על שליטה או במצוקה פיננסית, היעד הוא התרחבות לחו"ל". דוד פתאל: "רימונים מעניינת אבל לא קיבלתי ממנה פנייה"



>> אחרי שגייס את זקי רכיב כשותפו לעיתון מעריב, בוחן עתה עופר נמרודי הכנסת שותף להשקעה גם ברשת מלונות רימונים (הנסחרת בבורסה כמלונות הכשרה) שבבעלות משפחת נמרודי (70%). שווי החברה בבורסה הוא 86 מיליון שקל. המניה מאופיינת בסחירות נמוכה מאוד, ולא נעשו בה עסקות כבר חודשים.



בראיון ל-themarker אמר מנכ"ל רשת המלונות, ראובן אלקס, כי הבעלים מאמינים בחברה ומתכוונים להמשיך ולהחזיק בה, אך סבורים שכדי להרחיבה בישראל ובחו"ל נדרש שותף אסטרטגי שיוכל לתרום לרשת מניסיונו. "לא מדובר בוויתור על שליטה או במצוקה פיננסית, כי הרווחיות של החברה מאפשרת לה לשרת את החוב הבנקאי ואת ההשקעות הדרושות לפיתוח העסקים וגם לשיפוצים, כפי שמעידים הדו"חות שהציגה ברבעון השלישי של השנה".

בתעשיית המלונאות סיפרו אתמול כי עם השותפים האפשריים נמנים רשתות דן, ישרוטל והולידיי אין, שבאחרונה קיבלה הזרמה של כספים. גורמים בענף ציינו כי יש אפשרות שמדובר במכירה של החברה כולה.



אלקס אמר בתגובה: "אין כוונה למכור את השליטה. היו לנו הצעות למכור את השליטה במכפילים מכובדים - אך הבעלים סירב. מדובר בהכנסת שותף ואין מדובר ברשת מלונאית". השותף האסטרטגי יחזיק 20%-40% ממניות מלונות הכשרה בתמורה להזרמת הון.



דוד פתאל, בעל השליטה בפתאל אחזקות, שרכש באחרונה 12 מלונות של אזורים תיירות מקבוצת בוימלגרין תמורת כ-970 מיליון שקל אמר אתמול: "רימונים היא חברה מעניינת שהתפתחה באחרונה. לא קיבלתי מהם פנייה".



רימונים רשמה ברבעון השלישי של 2010 רווח נקי של 8.4 מיליון שקל, תוך שיפור בכל הפרמטרים בהשוואה לרבעון השלישי של 2009. הכנסות החברה גדלו בשיעור של כ-18% ברבעון והסתכמו ב-54.5 מיליון שקל. זאת, לעומת כ-46 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009. הרווח לפני פחת ומימון הסתכם ב-18.4 מיליון שקל, לעומת 13.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-209 - גידול של 32%.



בשלוש השנים האחרונות צמחה הרשת מ-840 חדרים לכ-2,100 חדרים, וב-2010 החלה לנהל ארבעה מלונות חדשים. בסך הכל מנהלת הרשת 10 בתי מלון בישראל.



בימים אלה חתמה הרשת עם חברת דנים השקעות על הסכם ניהול ל-10 שנים של מלון רויאל בים המלח. לדברי אלקס, הרשת מתכוונת להשקיע בשיפוץ המקום ולהפוך אותו לאחד מבתי המלון המרכזיים שלה. "אזור ים המלח הוא הנקודה שהיתה חסרה לנו בפרישה הארצית, וכעת הצלחנו להיכנס אליו עם אחד המלונות היפים באזור, שיכניס אותנו לעולם הכנסים והאירועים", הוא אומר.



העובדה שמלון רויאל החליט לחבור לחברת ניהול מעלה את האפשרות כי עידן המלונות העצמאיים מתקרב לקיצו אם מלון לא מצליח להתקיים ללא גיבוי רשתי. אלקס סבור שבעידן של אינטרנט, חברות גדולות, הסכמים רשתיים וגלובליזציה - קשה לנהל מלון כבעלים בודדים. "להערכתי, המלונות שנשארו בניהול פרטי יילכו ויתמעטו, למעט אולי מלונות בוטיק קטנים", אומר אלקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully