וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה למכירת ארפל מסתבכת: רשות ניירות ערך פנתה לחברה להבהרות

מאת יעל פטר

14.12.2010 / 7:00

אריה נקש, בעל השליטה בחברה, רוצה להפוך אותה לפרטית. העסקה: בעלי המניות יקבלו 16.5 מיליון שקל בעוד ששווי השוק הוא 20 מיליון שקל. בעל מניות שמתנגד: "הפחתת דמי הניהול של בעל השליטה היתה מעלה את שווי החברה"



>> בתחילת נובמבר אישר דירקטוריון ארפל את הצעתו של בעל השליטה (82%) אריה נקש למכירת פעילות ארפל העוסקת ביצור ושיווק מערכות אלומיניום לבניין, ופתרונות המיועדים למעטפת הבניין.



מי שתרכוש את הפעילות היא החברה הפרטית של נקש, ביוואקס. תג המחיר שהוצמד לפעילות הוא 13.2 מיליון שקל. שווי החברה בבורסה הוא 20 מיליון שקל. מנייתה היא דלת-סחירות (מחזור מסחר יומי ממוצע נמוך מ-1,000 שקל), ובמשך השנתיים האחרונות החברה היתה ברשימת השימור של הבורסה. מניות הנמצאות ברשימת זו מוגבלות בפעילותן וניתן לסחור בהן פעם ביום.

פעילות החברה תימכר לנקש, והשלד הבורסאי שייוותר מהמהלך יימכר לויקטור תשובה, לשעבר דירקטור בארפל ופארטו מיזוגים - תמורת 3.5 מיליון שקל. החברה החדשה תשנה את שמה לדנידב השקעות.



ואולם על אף שהעסקה קיבלה את אישור הדירקטוריון, בעל מניות המיעוט ציון איזקוב המחזיק בכ-1% מארפל - מתנגד למהלך.



כשבועיים לאחר החלטת הדירקטוריון, באמצע נובמבר, שלח איזקוב מכתב לדירקטוריון שבו הוא מתרעם על העסקה: "החברה נסחרת בשווי שוק של יותר מ-20 מיליון שקל. תמוהה העובדה שלא נעשה שימוש בשווי זה כעוגן... באפשרותו של בעל השליטה להוציא את החברה מרשימת השימור על ידי הקטנת אחזקותיו. אין ספק שמכירת פעילות החברה והשלד בשוויים המוצעים, תגרום נזק רב לבעלי מניות המיעוט ולחברה.



"הערכת השווי למכירת הפעילות היא לא ראויה. מחיר הערכת השווי נקבע בדיסקאונט משמעותי", כותב איזקוב, ומוסיף כי קיימים עיוותים וטעויות בהערכת השווי לדעתו. למשל, "שיעור ההיוון שנקבע במודל wacc גבוה בצורה יוצאת דופן". לדבריו, "בעל השליטה גובה דמי ניהול גבוהים מאוד עבור חברה קטנה ומפסידה. הקטנת דמי הניהול היתה מעלה את שווי החברה באופן משמעותי", כך הוא כותב במכתבו.



ההתרחשויות בארפל הביאו ככל הנראה גם את רשות ני"ע לבקש הבהרות בנעשה, וכעת מתבררים המהלכים האחרונים בחברה אל מול הרשות. בעקבות פניית הרשות נדחתה אסיפת בעלי מניות שהיתה אמורה להתקיים בשבוע שעבר.



השווי שנקבע לפעילות - 13.2 מיליון שקל - מבוסס על הערכות שווי של גורם חיצוני. מהסכום ישולם גם תשלום של כ-2.3 מיליון שקל למחזיקי המניות כדיווידנד, ונקש עצמו יישאר עם כ-4.9% במניות החברה, באמצעות חברת האחזקות שבבעלותו, י.תרכיזים.



השלד יימכר לחברת פארטו מיזוגים ורכישות וויקטור תשובה, אף הוא דירקטור בארפל, ותוכנס אליו פעילות חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully