וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה המליץ רונלד כהן לזהבית כהן

רותם שטרקמן

14.12.2010 / 7:00

BenchMarker



>> איזה חודש סוער עבר על זהבית כהן, מנכ"לית קרן איפקס: החלפת המנכ"ל, הדיל עם הרשויות, הכותרות, הבג"ץ, המיליארדים שהעבירה ליורק (וה-150 מיליון שקל לקופת המדינה), ולבסוף כיסא היו"ר שעליו התיישבה, והמחמאות והכבוד שלהם זכתה.

אלא שרק עכשיו מתחילה העבודה האמיתית והקשה שלה, והיא יודעת את זה: כהן חייבת להפוך את ההימור הגדול של רכישת פסגות - לעסקת חייה. היא צריכה להראות לכולם איך היא מצליחה לייצר ערך לבעלי המניות שלה באיפקס.



אבל על כהן מוטלת עוד משימה - קשה, קדושה והרבה יותר חשובה. המשימה היא לדאוג לכסף של הציבור, או כמו שאוהבים לכנות אותו בציניות בשוק ההון, ל"כסף של אחרים" (other people's money - opm). כהן מחויבת לכספי הפנסיה והחסכונות של עמיתי פסגות, בית ההשקעות הגדול והחשוב בישראל, המנהל 140 מיליארד שקל.



בעולם של ריביות נמוכות וסיכונים גוברים כהן תצטרך לדאוג שלא להיסחף עם האופטימיות בשווקים ולהיזהר ממדיניות השקעות לא אחראית - גם אם בטווח הקצר זה יפגע במיקומה של פסגות בטבלאות התשואה. נוסף על כך, היא תהיה חייבת לדאוג שפסגות לא תיקלע לניגודי עניינים מסוכנים. היא תצטרך לתת גיבוי מלא למנהלי השקעות שיצביעו לטובת הקרנות והקופות שהם מנהלים, ונגד חבילות שכר גבוהות מדי שאינן קשורות לביצועים, עסקות בעלי עניין מלוכלכות או הסדרי חוב לא הוגנים. כהן תצטרך להתעלם מהטלפונים, הלחצים והרמזים שתקבל, שכן מדובר בתופעות שמיטיבות עם מקורבים, אבל פוגעות בציבור.



ייתכן שהיא תיאלץ לדאוג לכל אלה תוך שהיא מטפלת במשברים מקומיים בארגון, שיכולים אף למנוע ממנה לעמוד ביעדים שעליהם התחייבה. זה לא יהיה קל, אבל זה שווה. אם תעמוד במשימה הזאת, היא גם בסופו של דבר תעמוד במשימה הראשונה שלה - לייצר ערך לבעלי הבית שלה. איך אנחנו יודעים את זה? כי זה בדנ"א של איפקס. בספרו של מייסד הקרן, רונלד כהן, הקפיצה הבאה - יזמות: להפוך סיכון להזדמנות (הוצאת ידיעות אחרונות), מומלץ לא לוותר על אתיקה, סטנדרטים, יושרה אישית ותאגידית, אמון, ערכים ואחריות. "לעקרונות יש מחיר, אבל בסוף הם תמיד כדאיים", כתב כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully