וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבס מרחיבה פעילות באירופה: מתכננת רכישת קרן ריט הולנדית

מאת מיכאל רוכוורגר

14.12.2010 / 7:00

קרן Vastned מנהלת נכסים בהיקף של מיליארד יורו. החברה המאוחדת תהפוך לאחת משלוש חברות הנדל"ן המניב הציבוריות הגדולות בהולנד עם נכסים מנוהלים בסך 2.4 מיליארד יורו



>> לאחר תקופה ארוכה של הצהרות לגבי השקעות עתידיות בנדל"ן בחו"ל, חברת הנדל"ן חבס השקעות שבשליטת משפחת חבס, עידן עופר ואודי אנג'ל, בדרך להרחבת הפעילות באירופה.



חבס דיווחה אתמול כי החברה הבת ההולנדית, קרן הריט nsi (nieuwe steen investments) המוחזקת ב-21% בידי חבס, פנתה בשבועות האחרונים לקרן הריט ההולנדית vastned כדי לבחון אפשרות של מיזוג בין שתי החברות (שתי קרנות הריט) באמצעות עסקה להחלפת מניות. בתקופה האחרונה אספה nsi את המניות של vastned והגיעה כבר לאחזקה של 4.99% בהשקעה של כ-11 מיליון יורו.

nsi נסחרת כיום בבורסת יורונקסט לפי שווי שוק של כ-650 מיליון יורו ו-vastned לפי שווי של כ-230 מיליון יורו. במסגרת המגעים בין הצדדים מסתמן כי ההחלפה תתבצע כך ש-nsi מציעה 0.85 מניות שלה בעבור כל מניה של vastned. יחס החלפה זה משקף פרמיה של כ-15% על המחיר של מניית vastned נכון ל-10 בדצמבר 2010.



vastned נוסדה ב-84', ונכון להיום אין בעל מניות אחד דומיננטי המחזיק בשליטה בחברה. עיקר האחזקות מפוזרות בין גופים מוסדיים גדולים כמו nomura asset ,bnp paribas ו-ing clarion real. אם המגעים יבשילו לכדי הסכמים מחייבים, אחזקותיה של חבס בחברה המאוחדת ינועו סביב 17%. היא תהיה בעלת המניות הגדולה בחברה, בעוד בעלי המניות הנוכחיים של vastned יחזיקו בסך הכל בכ-25% מהון המניות.



ב-nsi מאמינים כי החיבור בין שתי החברות תואם את אסטרטגיית הצמיחה של החברות, כך שהחברה המאוחדת תשמש כפלטפורמה לרכישות נוספות. מקורבים לחבס מציינים כי מהשיחות שהתקיימו עד כה בין הצדדים עולה כי ב-nsi קיבלו אינדיקציות מבעלי המניות של vastned לגבי נכונותם לבצע את העסקה, שהשלמתה כפופה לאשור אסיפות בעלי המניות של שתי החברות.



נכון להיום מחזיקה nsi בנכסים בשווי של כ-1.4 מיליארד יורו, ו-vastned בשווי של כמיליארד יורו, כך שאם העסקה תצא לפועל החברה המאוחדת תחזיק נכסים של כ-2.4 מיליארד יורו, הונה העצמי יגדל לכ-900 מיליון יורו, החוב פיננסי נטו יסתכם בכ-1.1 מיליארד יורו, והשווי הנכסי הנקי (nav) יהיה 884 מיליון יורו עם שיעורי תפוסה של יותר מ-90%.



החברה המאוחדת תהפוך לאחת משלוש חברות הנדל"ן המניב הציבוריות הגדולות בהולנד, ותחזיק ביותר מ-300 נכסים בנדל"ן המסחרי והמשרדים, המפוזרים באזורי ביקוש בהולנד, בלגיה וגרמניה. נכסים אלה צפויים לייצר הכנסות שנתיות מדמי שכירות של יותר מ-200 מיליון יורו. המיזוג גם יחסוך הוצאות שונות של 3.5 מיליון יורו מדי שנה.



חבס, המנוהלת בידי אייל רגב, נסחרת לפי שווי של כ-350 מיליון שקל. לאחר שהשלימה פרויקטים של בניית מגורי יוקרה כמו רוטשילד ו-yoo בתל אביב, מתרכזת כיום החברה בעיקר באיתור נכסים אטרקטיביים להשקעה בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully