וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפרים את הסחירות: דוידי וסגול מכרו 20% ממרחב

מאת מיכאל רוכוורגר

14.12.2010 / 7:00

השניים מכרו את המניות בחברת מוצרי הבנייה כדי להגדיל סחירות ולהיכנס ליתר 50 - אך נשארו בעלי השליטה



>> בעלי השליטה בחברת מרחב - קרן פימי הנמצאת תחת ניהולו של ישי דוידי, וכתר פלסטיק הנמצאת בשליטת סמי סגול - השלימו אתמול מכירה של 20% (בחלקים שווים) מהון המניות של חברת מרחב. בעקבות המכירה נוצר לחץ על מניית מרחב שירדה אתמול ב-4.4%, תוך שהיא מרכזת מחזור חריג של כ-60 מיליון שקל.

דוידי וסגול מציינים שהמימוש נועד להגדיל את הסחירות במניית מרחב ולהגדיל את סיכוייה בעדכונים הבאים להיכנס למדד יתר 50. את הפצת המניות ריכזה ברק קפיטל חיתום הנמצאת תחת ניהולו של צביקה מנס.



המניות נמכרו לגופים מוסדיים גדולים במחיר של 9.18 שקלים למניה ובתמורה כוללת של כ-56 מיליון שקל. בעקבות המימוש ירדו אחזקותיה של פימי במרחב ל-26.6%, ואחזקותיה של כתר ירדו ל-25.6%; השתיים יישארו בעלות שליטה משותפות בחברה.



מרחב, העוסקת בייצור ושיווק מוצרים בענף מוצרי הבנייה, סיימה את ינואר-ספטמבר 2010 בתוצאות משופרות. הכנסות החברה עלו בתקופה זו בכ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - לכ-203.3 מיליון שקל, והרווח התפעולי של החברה צמח ב-27.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - ל-35.5 מיליון שקל. בשורה התחתונה הרוויחה מרחב בינואר-ספטמבר 2010 כ-26.5 מיליון שקל - עלייה של כ-11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



פימי התחילה להשקיע במרחב באוקטובר 2006 באמצעות רכישת 36% מהון מניותיה, תמורת סכום נטו של 14 מיליון דולר. בהתחשב בעלייה של מניית מרחב, דיווידנדים שחולקו ומניות שמומשו, הרוויחה פימי על השקעה זו כ-40 מיליון דולר - כלומר, מדובר בתשואה של כ-285%.



קרן פימי מנהלת נכסים בהיקף של 1.25 מיליארד דולר ונחשבת קרן ההשקעות הגדולה בישראל. הקרן מתמחה בהשקעות המתבצעות לרוב באמצעות רכישת שליטה בחברות ובהשקעות פיננסיות, כשהקרן שותפה מלאה לתהליך השבחה ריאלי של החברות שבהן השקיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully