וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה רוצה יותר נשים בדירקטוריון

צבי זרחיה

14.12.2010 / 7:26

תיבת חוקים



>> ועדת השרים לחקיקה החליטה אתמול לתמוך בהצעת חוק להגדלת מספר הנשים בדירקטוריונים של חברות ציבוריות. מחר תאשר מליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק בעניין שהוגשה על ידי סגנית השר, ח"כ גילה גמליאל (הליכוד).

כיום קובע חוק החברות כי במקרה שאין בדירקטוריון החברה אשה, חייבת החברה למנות דירקטורית חיצונית. המצב בפועל הוא שבדרך כלל בעלי השליטה ממנים בנות משפחה או מקורבות כדירקטוריות. כיום נשים תופסות כ-15% מכלל מושבי הדירקטוריון בחברות הציבוריות, כאשר רבות מהן מקורבות לבעל השליטה.



גמליאל, המופקדת על קידום צעירים, סטודנטים ונשים במשרד ראש הממשלה, מציעה לתקן את החוק כך שבמידה שיש דירקטורית אחת בלבד - החוק יחייב כי היא לא תהיה קרובת משפחה או מקורבת לבעל השליטה. תיקון זה יאפשר לנשים רבות יותר להיכנס למעגל הדירקטוריות ויפחית במעט את שיטת ה"חבר מביא חבר".



על התיקון לחוק עבדו לצד סגנית השר נציגי משרד המשפטים, הרשות לניירות ערך, עמותת כ"ן, שדולת הנשים ואיגוד החברות הציבוריות. הנוסח המוצע הוא הנוסח המוסכם על כלל הגורמים. עם השלמת עבודת ההכנה סגנית השר גמליאל ושר המשפטים יעקב נאמן מגישים יחד את הצעת התיקון לחוק.



גופים ממשלתיים וציבוריים, לרבות המדינה ומוסדותיה, רשויות מקומיות, מוסדות חינוך ומוסדות להשכלה גבוהה ותאגידים שהוקמו על פי חוק וחברות ממשלתיות, יחויבו להעדיף לרכוש שירותי הובלה אוויריים עבור נוסעים ומטען מחברות תעופה ישראליות - כך לפי הצעת חוק שאושרה אתמול על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. זאת, בדומה לחובת ההעדפה של טובין תוצרת הארץ הקבועה כיום בחוק חובת המכרזים הצעת החוק הוגשה על ידי הח"כים ח"כ ציון פיניאן (ליכוד), ח"כ יעקב אדרי ואלי אפללו (קדימה) וח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס).



ספקי האינטרנט יהיו חייבים לחשוף את פרטיו של טוקבקיסט שמפיץ לשון הרע - כך עולה מהצעת חוק שהגיש ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), שאושרה אתמול בוועדת השרים לחקיקה. הצעת החוק תועלה מחר להצבעה בקריאה טרומית.



לפי הצעת החוק, לבית המשפט תהיה סמכות להורות לספקי האינטרנט לחשוף פרטים של טוקבקיסט שכתב מסרים שהם בבחינת לשון הרע לגבי אדם אחר. זאת במטרה שיוכל הנפגע לתבוע את הכותב בבית המשפט.



לדברי אורלב, הצעת החוק באה לסייע לאדם הסבור כי מידע שהופץ באינטרנט הוציא את דיבתו רעה, ואין לו אפשרות לתבוע את מפיץ הדברים מאחר שלא ידוע מיהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully