וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט הצטרפה לקואליציית FairSearch.org הפועלת לעצירת עסקת גוגל וספקית המידע התיירותי

סוכנויות הידיעות

14.12.2010 / 8:26

קבוצת החברות טוענת כי רכישת ITA על ידי גוגל תפגע בתחרות בענף



ענקית התוכנה מיקרוסופט הצטרפה רשמית לקבוצת השתדלנות fairsearch.org, המתנגדת להצעת הרכש שהגישה גוגל לחברת שירותי המידע התיירותי ita סוטפוור, ב-700 מיליון דולר, על בסיס חוקי ההגבלים העסקיים.



קואליציית fairsearch הודיעה ביום שני כי מיקרוסופט ומספר חברות חדשות נוספות ימחו באשר ל"חששות ברחבי העולם מפני האיום הרחב יותר שמציבה עסקת גוגל-ita בפני צרכני השירותים התיירותיים".



גוגל הודיעה ביולי כי בכוונתה לרכוש את ita, שמספקת מידע תיירותי למיקרוסופט, אמריקן איירליינס ואחרות. מתחרים ומבקרים חוששים כי העסקה תאפשר לגוגל להשתמש בכוחה כמובילת שוק החיפוש לפגוע במתחרים בתעשיית השירותים התיירותיים המקוונים.



גוגל חולשת על כ-66% משוק החיפוש המקוון בארה"ב, לפי נתוני קומסקור. מיקרוסופט ויאהו מחזיקות במשותף בנתח של 28%. ארגון fairsearch העריך כי גוגל מספקת כעת יותר מ-30% מהתנועה ממנועי חיפוש לאתרי תיירות, כ"דרך העיקרית שבה צרכני האינטרנט בארה"ב נחשפים לתעשיות באינטרנט".



גוגל מסרה כי הנתונים מטעים, וטענה כי לפי הניתוחים שלה, היא מהווה רק 8% מכלל התנועה לעשרת אתרי התיירות המובילים. באוגוסט הודיע משרד המשפטים האמריקאי כי יאריך את משך בדיקת ההגבלים העסקיים האוטומטית לגבי המיזוג עם ita, וביקש מהחברה מידע נוסף לגבי העסקה.



fairsearch הודיע ביום שני כי הוא "דוחק במשרד המשפטים לקרוא תיגר על הצעת הרכש של גוגל ל-ita, שמספקת טכנולוגיית חיפוש לטיסות שנמצאת מאחורי רבים מאתרי התיירות הפופולריים ביותר באינטרנט".



בין החברות הנוספות בארגון ניתן למצוא את אקספדיה, פיירלוג'יקס, kayak.com וחברות תיירות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully