וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות הפדרליות סגרו בלוגים של מוזיקה החשודים בהפרת זכויות יוצרים

ניו יורק טיימס

14.12.2010 / 9:35

הבלוגים שנסגרו מעלים לרשת שירים וסרטוני וידיאו שדלפו, אך טוענים שהחברות מדליפות אותם כחלק מהשיווק



הרשויות הפדרליות בארה"ב סגרו בסוף השבוע של חג ההודיה מספר בלוגים של מוזיקה בחשד כי הפרו זכויות יוצרים ומכרו מוצרים מזויפים. בין האתרים שנסגרו: בלוג ההיפ-הופ onsmash.com, dajaz1.com, rmx4u.com ואחרים.



הבלוגים שנסגרו מעלים וידאו קליפים ושירים חדשים ללא רישיון, אולם חלק גדול מהחומרים המגיעים לידי אותם אתרים מגיע ממנהלים בתעשייה, מחברות תקליטים ולעיתים אף מהאמנים עצמם, ומשמשים כפלטפורמה לשיווק ולידום מכירות.



"לאדם ממוצע מהציבור, 'הדלפה' נשמעת כמו מילה שלילית". אמר קווין הופמן, שניהל את הבלוג הפופולרי onsmash, ובעבר עבר באחת מחברות התקליטים הגדולות בארה"ב. "אבל מי שנכח אי פעם בישיבת שיווק בחברת תקליטים יודע שהחברות משתמשות בהדלפות לבלוגים ככלי שיווקי. הדלפה הפכה למונח שיווקי".



הרשות הפדרלית לאכיפת ההגירה והמכס, השייכת למשרד לביטחון פנים, סגרה ללא התרעה 82 אתרי אינטרנט, שרובם חשודים במכירת תיקים, משקפי שמש ומוצרים מזוייפים אחרים. קבוצות להגנה על צרכני האינטרנט כגון אלקטרוניק פאונדיישן הביעו חשש כי צעד זה עשוי ליצור תקדים מסוכן.



ויקטוריה אספינל, מתאמת אכיפת חוקי הקניין הרוחני בבית הלבן, אמרה בתחילת דצמבר כי הרשויות צפויות לסגור אתרים נוספים "כחלק מהמאבק בפיראטים ובזייפנים".



המשרד לביטחון פנים לא מסר כיצד בחר את האתרים שנסגרו, אך דובר מטעם התאחדות תעשיית התקליטים האמריקאית, המייצגת את חברות התקליטים הגדולות, אמר כי ההתאחדות עבדה ביחד עם הרשויות לזיהוי אתרים המפרים זכויות יוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully