וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר ונמרודי רוכשים 8.7% ב"שרה" ו"מירה" מידי פרנטיס טומלינסון ב-500 אלף דולר

ליאור זנו

14.12.2010 / 9:40

בעבר ניהל טומלינסון משא ומתן עם מודיעין למכירת חלקו ברשיונות הימיים במחיר של כ-6 מיליון דולר



חברות חיפושי הגז שבשליטת עופר נמרודי ו של צחי סולטן ונוחי דנקנר, מודיעות הבוקר כי רכשו 8.7% נוספים מהרשיונות הימיים "שרה" ו"מירה", תמורת 500 אלף דולר, מידי המשקיע האמריקאי פרנטיס טומלינסון. מדובר בסיומה של פרשיה במהלכה הודיעו מודיעין והכשרה כי הן מפקיעות מידיו של טומלינסון את האחוזים מכיוון שלא העביר כספים כנדרש.



לפני מספר שבועות דווח ב-themarker כי טומלינסון מנהל משא ומתן עם מספר גורמים למכירת האחוזים תמורת 500 אלף דולר. כעת, נראה כי הפרשה הגיעה לסיומה בפשרה בין הצדדים.



במסגרת עסקת פטרומד הסבוכה בה רכשו הכשרת הישוב ומודיעין של צחי סולטן את מרבית האחוזים בשרה ומירה מידי פטרומד הקנדית תמורת 16.1 מיליון דולר, קיבל טומלינסון, מי שהיה יועץ גיאולוגי ברישיונות, כ-8.7%. על פי ההסכם בין טומלינסון למודיעין והכשרה, היה עליו להעביר 900 אלף דולר עד ל-14 באוקטובר ו-2.7 מיליון דולר נוספים עבור עבודות פיתוח הרישיונות עד ל-22 באוקטובר תמורת האחוזים. טרם המועד הסופי, ניהל טומלינסון משא ומתן עם מודיעין לרכישת האחוזים במחיר של כ-6 מיליון דולר. אך העסקה לא יצאה אל הפועל, ועם טרפודה הודיעה הכשרת הישוב לטומלינסון כי זכויותיו ברישיונות מבוטלות ללא זכות העברתן - מאחר שלא עמד בהתחייבויותיו במסגרת הסכם המכר.



בנוסף, דרשה הכשרה מטומלינסון להפסיק כל משא ומתן שהוא מקיים להעברת הזכויות ברישיונות אלה לאחרים. על פי הודעת החברה, בהסכם המכר נקבע כי הרישיונות אינם ניתנים להעברה לצד שלישי, למעט לשותפות חיפושים ישראלית שיקים טומלינסון בעצמו אם ירצה בכך. על פי ההודעה, התנגד טומלינסון להשבת האחוזים.



לאחר שתתבצע העברת הזכויות ברישיונות תתחלק האחזקה בצורה הבאה: עמנואל אנרגיה (19.2%); הכשרה אנרגיה (27.3%) הכשרת הישוב ומודיעין, החברה האם אי.די.בי (5%); ipc של בונטאן הקנדית והאחים עופר (13%) ו-ggr מפעילת הקידוח (10%).



"שרה" ו"מירה" הינם רשיונות חיפוש הנמצאים במים עמוקים. המשקיעים ממתינים לפרסום תוצאותיו הסופיות של הסקר הסייסמי התלת ממדי שנערך בהם, כאשר עופר נמרודי אמר באחרונה כי השותפות כבר מתכננות לצאת לקידוח במחצית השניה של 2011.



בסוף השבוע דיווחה חברת שלדיאלי, אליה צפויה להתמזג חברת ipc, כי על פי דו"ח של חברת צ'פמן, קיימת הסתברות גיאולוגית של 43% למציאת גז טבעי בהיקף 4.77 tcf (טריליון רגל מעוקב) בשני הרישיונות. בניגוד לדיווחים דומים שנצפו עד כה ברישיונות ימיים אחרים, צ'פמן מעניקה הסתברות מסחרית שהינה מופרדת מזו הגיאולוגית ועומדת על 40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully