וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי: בעיית הדיור - אוזלת ידה של המדינה

שרית מנחם ורותם שטרקמן

14.12.2010 / 10:00

לראש עריית ת"א הרבה מה להגיד על הבעיות בעיר שאינה ישנה ובמדינת ישראל בכלל. מהחנייה, שלטענתו לא תשתפר ללא תחבורה ציבורית, ועד לדיור, שמהווה לדעתו דוגמא לחוסר ההחלטיות בממשלה

"מחירי הדירות הגבוהים אינם בעיה של תל אביב", קובע ראש העיר תל אביב רון חולדאי בראיון למוסף השנתי של Markerweek שיתפרסם ביום חמישי. "תל אביב היא הראשונה שסופגת כל בעיה לאומית, אבל כיום מפנימים שהבעיה היא כללית. כאן מתגלה אוזלת ידה של מדינת ישראל - לא מטפלים בבעיות לאומיות. אני בסך הכל דאגתי לעיר נקייה וירוקה שמשרתת את תושביה. לקחתי עירייה פושטת רגל ועשיתי מהפכה כלכלית. מעיר שננטשה על ידי תושביה לאורך שנים, נהפכה תל אביב לעיר שלאורך שנים גידול האוכלוסיה שלה הוא עצום. מה אתם רוצים, שאלכלך את העיר מחדש? אשבור את המדרכות ואצור מציאות שבה אנשים ירצו לעזוב כדי שמחירי הנדל"ן יירדו?"

חולדאי מציין עם זאת שהוא מוטרד מכך שחלק מתושבי העיר מתקשים לעמוד במחירים: "מחירי הדיור הם לא גזירת גורל. גם מס ירושה הוא לא גזירת גורל, וכך גם תמלוגי הגז ושכר הבכירים בבורסה. כל אלה תלויים בהחלטות שאפשר לשנות באמצעות הממשלה. אנחנו נראים כמו שהחלטנו להיות".

גם בנוגע לכישלון הרכבת הקלה מאשים חולדאי את הממשלה: "מה ששולט זה חוסר המשילות וחוסר היכולת לקבל החלטות ולבצע פרויקטים לאומיים". עם זאת הוא מכריז שלאחר 12 שנה כראש העירייה הוא מתכוון להמשיך עוד 8 שנים "כדי לראות את הרכבת הקלה בפעולה".

חולדאי אמר שבישראל מצפים מבעלי תפקידים לתוצאות אחרי זמן קצר מדי: אם היו צריכים לבחור אותי אחרי שלוש שנים, כנראה שלא היו בוחרים אותי, כי בכלל לא הבינו מה אני עושה".

בנוגע לבעיית החנייה בתל אביב אמר חולדאי: "אנשים לא קולטים את המסר: לא תהיה חנייה בתל אביב-יפו. מדינת ישראל הולכת ומצטופפת. אנשים קונים מכוניות ומצפים שאני אפתור להם את הבעיה. העתיד טמון בפיתוחה וביעילותה של התחבורה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully