וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל אומר שלום לגרביים המסריחות

גיא גרימלנד

14.12.2010 / 10:45

בשורה ללוחמים במדים: הסטארט אפ קופרון פיתח עבור צה"ל גרביים שאינן מסריחות. החברה תספק עשרות אלפי גרביים אנטי בקטריאליות, והצפי הוא שבעתיד יסופקו הגרביים לכל הלוחמים

חיילים בשירות קרבי בצה"ל מכירים את התופעה הבאה די טוב. בתום מסע או פעילות מבצעית הגרביים, לא נעים לומר, מסריחות. פיתוח של סטארט אפ ישראלי בשם קופרון אמור לטפל בבעיה זו.

נשמע מוזר? לאו דווקא. מאחורי קופרון, חברת סטארטאפ ממודיעין שגייסה עד כה 7 מיליון דולר משורה של משקיעים בהם, קרן ההשקעות האמריקנית VLSI, עומדת טכנולוגיה ייחודית המשלבת נחושת מחומצנת בסוגים שונים של פולימרים (טקסטיל, פלסטיק וכו'). הטכנולוגיה מאפשרת ניצול התכונות הטבעיות של נחושת מחומצנת ליישומים רפואיים וקוסמטיים ויישומים לשוק הצרכני והביטחוני.

קופרון התמודדה במכרז שערך צה"ל לאספקת גרביים אנטי בקטריאליות ואנטי פטרייתיות. בשלב ראשון, תספק קופרון לצה"ל גרביים לעשרות אלפי חיילים. קופרון צופה כי בעתיד יגדיל צה"ל את כמות הגרביים שירכוש ממנה, ויספק אותם לכל החיילים הלוחמים בכל היחידות.

הגרביים שפיתחה קופרון עשויים מסיבים המשובצים בנחושת מחומצנת, טכנולוגיה שלטענת החברה הוכחה קלינית כהורגת 99.9% מהבקטריות ופטריות בגרביים, מונעת ריח רע ברגליים, משפרת את מראה העור ומספקת הגנה לספיגת לחות. באחרונה הוכחה יעילותם של גרבי קופרון, לאחר שאלו שימשו את הכורים הלכודים בצ'ילה.

בין היישומים שכבר פותחו בקופרון ואשר הגיעו לבשלות: מוצרי טקסטיל קוסמטיים כגון ציפיות, מסכות עיניים וכפפות אשר בבואן במגע עם העור פועלות להורדת נראות הקמטים ומשפרות את מראה העור בזמן השינה וכן מסכת פנים/מנתחים בעלת תכונות אנטי-ויראליות. המסכה קיבלה בספטמבר 2009 את אישור CE האירופאי.

פיתוח נוסף של החברה זכה בשנת 2009 למענק מחקר מטעם הקרן הפילנתרופית של ביל ומלינדה גייטס - טכנולוגיה לסינון חלב-אם של חולת איידס, כך שהמחלה לא תועבר ליילוד בזמן ההנקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully