וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקעה החדשה של הספקולנטים בוול סטריט: תביעות נפגעי מיידוף

ניו יורק טיימס

14.12.2010 / 10:46

קרנות גידור המתמחות בני"ע במצוקה מוכנות לרכוש מקורבנות ההונאה של מיידוף את התביעות הכספיות שלהם



התביעות שהגיש הנאמן של חברת ההשקעות של ברנרד מיידוף הן אולי מכה עבור הנתבעים, אך עבור זן של סוחרים בוול סטריט, מדובר בכלי חדש שאפשר להמר עליו. בחודשים האחרונים, קרנות גידור וחברות השקעה אחרות פונות בשקט לקורבנות ההונאה של מיידוף, שתביעותיהם אושרו על ידי הנאמן, אירווינג פיקארד. קרנות אלה, המתמחות בני"ע במצוקה, מציעות לרכוש את התביעות במזומן, כמובן בסכום קטן יותר מסך התביעה.



גל התביעות האחרון שהגיש פיקארד בניסיון להשיב לקורבנות הונאת הפונזי של מיידוף את כספם, הביא את סך התביעות שהגיש ליותר מאלף תביעות בהיקף של יותר מ-50 מיליארד דולר. בשלושה השבועות האחרונים בלבד, הגיש פיקארד כמעט 60 תביעות בהיקף של יותר מ-40 מיליארד דולר נגד עשרות בנקים, קרנות גידור ואנשים, לקראת המועד האחרון להגשת אישומים בפרשה שהיה ביום שבת - שנתיים מאז מעצרו של מיידוף, המרצה כעת עונש של 150 שנות מאסר בגין הרשעתו בהונאה.



התביעות הרבות הובילו בשבועות האחרונים לתסיסה בשוק השקט של ספקולציה על תוצאות התביעות. "כמעט כל משקיע מתוחכם בנכסים במצוקה בוחן את המצב של פרשת מיידוף", אומר תונס ג'אנובר, עורך דין בחברת קריימר לוין נפתליס ופרנקל, שייצג לקוחות השוקלים לרכוש תביעות. "חוסר הוודאות לגבי קבלת התשלום במסגרת כינוס הנכסים של החברה, יוצר הזדמנות ואפשרות לתשואות גבוהות", הוסיף.



רוב הסיכויים הם שהנאמן יצליח להגדיל את הסכום שאסף עד כה - 2 מיליארד דולר - בעיקר באמצעות התביעות הגדולות. פיקארד הגיש תביעות נגד כמה מהמוסדות הפיננסים הגדולים ביותר בארה"ב ובאירופה, בהם בנק hsbc, ג'י.פי מורגן, סיטי ו-ubs, בטענה כי הללו איפשרו את הונאת מיידוף בת עשרות השנים, או לחילופין לא הצליחו להבין כי מדובר בהונאה, על אף הסימנים הרבים לכך. התביעה הגדולה ביותר, בסך 19.6 מיליארד דולר, הוגשה נגד מנהלת ההשקעות האוסטרית סוניה קוהן, בטענה כי סייעה בקידום הונאת הפונזי של מיידוף.



עם זאת, עורכי דין המתמחים בפשיטות רגל מעריכים כי מאבקים משפטיים אלה יימשכו שנים, ולא ברור איזה חלק מהמיליארדים שתובע פיקארד יתקבל בחזרה. עבור משקיעים קטנים שנפלו ברשתו של מיידוף ולא יכולים להרשות לעצמם לחכות שנים עד לקבלת כספם בחזרה, הספקולנטים מציעים הזדמנות לקבל כסף כעת - גם אם מדובר רק בחלק מהסכום. משקיעים בנכסים במצוקה, לעומת זאת, מהמרים כי התביעות יצליחו להניב סכומים גדולים מהמצופה, ומקווים כי קורבנות ההונאה יאפשרו להם ליהנות מסכומים אלה.



תביעות בגין פשיטות רגל נסחרות כבר שנים רבות בוול סטריט - גם פרשיות כמו אנרון וליהמן ברדרס ייצרו שווקים פעילים סביבן. עם זאת, החיפוש אחר אסטרטגיות השקעה יוצאות דופן במגזר קרנות הגידור הצומח במהרה הוביל להתרחבות שוק זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully