וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון פרס: בעלי ההון בישראל צריכים לחקות את גייטס ובאפט ולתרום יותר לחברה

עדיה פיטרמן

14.12.2010 / 11:09

הנשיא: "אם יש להם 10 מיליארד דולר, מה יעשו כבר עם 20 מיליארד? יאכלו פעמיים ארוחת בוקר?"



"הימים האחרונים מראים שאנחנו מתחילים את הספירה לאחור בנושא השלום, ואנחנו לא יכולים לעצור את התהליכים", אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, בשעה זו נפתחה ועידת הגליל, המתקיימת בבית-שאן. "יש נקודות שקשות לנו כמו דה לגיטימציה של מדינת ישראל, ניסיון לאיסלמיזציה קיצונית במקומות רבים כאן, והתרברבות של איראן בנשק, אך הזמן הולך ואוזל - אנחנו מוכרחים לקחת את הנושא הזה ברצינית, יש כעת חלון הזדמנויות שנפתח ואין לדעת כמה זמן יישאר פתוח, להרגשתי לא להרבה זמן".

הנשיא התייחס לבעלי ההון ואמר כי נראה שמתרחש שינוי יסודי בקרבם. "קחו לדוגמא את מקימי גוגל, פייסבוק או את גייטס - הם לא רימו, הם לא ניצלו, הם יצרו מאות אלפי מקומות עבודה בתנאי עבודה מצוינים", אמר הנשיא. תופעה מצוינת נוספת היא שבעלי ההון בעולם מתחילים להחזיר מרצונם את הנכסים של הם לתושבים, כפי שהתחיל באפט".



"זהו דבר מעשי בסופו של דבר, אם יש להם 10 מיליארד דולר, מה יעשו כבר עם 20 מיליארד? יאכלו פעמיים ארוחת בוקר? הם כבר החליפו את היאכטה והכל עשו, מה עוד יעשו? ובעלי ההון, כמו כולנו בעולם התקשורתי, תלויים מאוד בדעת הקהל והם לא רוצים שיצא להם שם של רשעים, ושהחברה שלהם תאכל את כספי העניים. אני חושב שהם עושים בשכל רב, ורואה שגם בישראל מתחילים בעלי הון לעשות כך".



"לגליל יש תפקיד מכריע בנושא השלום", המשיך פרס, "בגליל עצמו אוכלוסיה ערבית יהודית, הוא תלוי במה שיקרה עם שכינינו ומה שיקרה בקרבנו. אם הגליל יטעם את טעם השלום הוא יתפתח בצורה יוצאת דופן, ויהיה גם מופת של יחסי שכנות וגם דגם של התנחלות חברית ראויה בין עדות ועמים שונים בתוכו. חזונו של הגליל תלוי בגמר המשא ומתן עם הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully