וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנהיימר: הצעת הרכש המוערכת משקפת לנס שווי הוגן; מחיר יעד של 7 דולר למניה

ליאור זנו

14.12.2010 / 11:23

"התמחור הנוכחי של מניית נס, גם לאחר עלייה חדה של כ-13% על רקע שמועות הרכישה, הינו אטרקטיבי"



אחרי שזינקה אתמול ב-18% במחזור גבוה של 20 מיליון שקל בתל אביב וב-13% בבורסות וול סטריט, מוציא הבוקר בית ההשקעות אופנהיימר ניתוח פוטנציאל הצפת ערך ל ללקוחותיה. "אנו סבורים כי מניית נס מתומחרת בחסר יחסית לערך הגלום בפעילותה ומעריכים כי מחיר ההצעה המדובר משקף לחברה שווי הוגן. אנחנו משמרים את המלצתנו ב"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 7 דולר" כותבים היום האנליסטים בבית ההשקעות של אופנהיימר.



באופנהיימר סבורים כי התמחור הנוכחי של מניית נס, גם לאחר עלייה חדה של כ-13% על רקע שמועות הרכישה, הינו אטרקטיבי, ומציינים כי המניה נכללת ברשימת "ישראליסט" - המומלצות של אופנהיימר ישראל. האנליסטים של בית ההשקעות מסבירים כי "לפי הפרסום בעיתונות הישראלית, חמש קרנות השקעה בוחנות אפשרות לרכישת נס טכנולוגיות תמורת 300 מיליון דולר, סכום נאה המשקף מחיר של 7.8 דולר למניה, כמעט כפול ממחירה הנוכחי".



באופנהיימר כותבים כי "היקף הצעת הרכש המוערך משקף מכפיל רווח של 14 לתחזיתנו לשנת 2011 , בדומה למכפיל הממוצע במגזר שירותי ה-it, ולפיכך משקף שווי הוגן עבור פעילות החברה".



להערכת אופנהיימר, "המוטיבציה העיקרית של המשקיעים ברכישה פוטנציאלית של נס הנה פעילות מיקור החוץ של החברה הממוקמת בהודו ומספקת שירותים בעיקר לחברות אמריקאיות. היקף הכנסותיה השנתיות של פעילות זו מוערך על ידינו בכ 100- מיליון דולר, עם שיעור רווח תפעולי של כ 14%-15%. בהנחת שיעור מס של 33% ומכפיל יעד של 15 , נמוך יחסית לתמחור חברות מיקור החוץ ההודיות הנסחרות במכפילי רווח של 18-32 , פעילותה ההודית לבדה של נס מוערכת בכ 4 דולר למניה".



בנוסף לפעילות מיקור החוץ, המהווה את מוקד הצמיחה והרווח בנס, כותבים באופנהיימר כי "החברה נהנית ממעמד מוביל בשוק שירותי ה-it הישראלי ובמספר מדינות במזרח אירופה. פעילויות אלה מושפעות מתחרות גבוהה ומתאפיינות בשיעורי רווח תפעולי נמוכים בהשוואה לפעילות בהודו , אך מגמת השיפור שחלה בחודשים האחרונים, לצד דגש על ניהול ההוצאות, מהווים גורמים להצפת ערך גם בתחומים אלה".



קרן ההשקעה של בנק סיטי, בעלת המניות הגדולה בחברה, מחזיקה ב-9.5% ממניות נס. מוריס וולפסון, נציג משפחת וולפסון שהיתה בעבר בעלת המניות העיקרית בחברה, מחזיק ב-2.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully