וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת אירלנד חסמה תוכניתו של בנק AIB לחלק בונוסים לעובדיו

סוכנויות הידיעות

14.12.2010 / 11:26

AIB התכוון להעביר לעובדיו בונוסים בסך 40 מיליון דולר, אך הממשלה איימה לבטל הסיוע אם יעשה זאת



ממשלת אירלנד חסמה אתמול את תוכניתו של אלייד אייריש בנק (aib), הבנק השני בגודלו במדינה, לחלק לעובדיו בונוסים בסך 40 מיליון דולר, לאחר שאיימה על הבנק כי תבטל את הסיוע הפיננסי שלו במידה ויבצע את התוכנית.



שר האוצר של אירלנד, בריאן לניהן, פנה אתמול במכתב פומבי לבכירי aib והדגיש כי המשך הסיוע הפיננסי ל-aib, שנקלע יחד עם שאר הבנקים האירים הגדולים לקשיים פיננסיים בעקבות פקיעתה של בועת הנדל"ן במדינה ונזקק לחילוץ, תלוי בכך שהבנק לא יחלק בונוסים לעובדיו. מאוחר יותר, הודיע משרד האוצר כי דירקטוריון aib החליט בתגובה לבטל את חלוקת הבונוסים.



עד כה, ממשלת אירלנד העבירה 3.5 מיליארד יורו (4.7 מיליארד דולר) ל-aib כדי לחלצו מקריסה. הדיווחים על תוכניותיו של הבנק לחלק בונוסים לעובדיו, שבוע לאחר שאירלנד נזקקה לסיוע בסך 85 מיליארד יורו מהאיחוד האירופי כדי להימנע מקריסה בעקבות חילוצה של המערכת הבנקאית במדינה ולאחר שממשלת אירלנד חשפה צעדי צנע חמורים שכוללים גם קיצוץ בשכר המינימום, עוררה סערה ציבורית באירלנד.



בתגובה לדבריו של לניהן, אמר הבנק כי נאלץ בשל אילוצים משפטיים לחלק בונוסים, עד שמכתבו של השר הבהיר כי יחולו שינויים בחקיקה שימנעו את אותם אילוצים. "הבנק מעריך מאוד את התמיכה שקיבל מהמדינה וממשלמי המסים האיריים ומכיר בכך שיהיה תלוי בתמיכה זאת בעתיד הקרוב. בהתאם, החליט הדירקטוריון לא לחלק את הבונוסים".



בשבוע שעבר אמר לניהן בעת נאום בפרלמנט כי הוא מתכנן להחיל מס של 90% על בונוסים לבנקאים. עם זאת, החקיקה לא תהיה רטרואקטיבית, ולכן לא תחול על בונוסים שחולקו עבור שנים שלפני 2009. בשנה שעברה חילק aib בונוסים בסך 55 מיליון יורו לעובדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully