וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לא תהיה כפופה לחוק הטיס החדש במקרי חרום

זוהר בלומנקרנץ

14.12.2010 / 12:04

משמעות ההחלטה: במקרים מסוימים יוכלו טייסי המשטרה להתעלם מהוראות פקחי הטיסה ולפעול על דעת עצמם



פתח למחדל הבא? המשטרה לא תהיה כפופה לחוק הטיס החדש במקרי חרום, כך החליטה ועדת הכלכלה של הכנסת בתום דיון שקיימה היום בהצעת החוק של רשות התעופה האזרחית (רת"א), המתייחסת לכח האווירי של מסוקי המשטרה. זאת, על אף התנגדותם של אגודת פקחי הטיסה וחוקר התאונות האוויריות הראשי במשרד התחבורה, שם רואים במתן הפטור פוטנציאל מסוכן לאירועי בטיחות טיסה חמורים ופתח לכשל אפשרי בחקירת תאונות אוויריות. עיקר המחלוקת בין הגורמים השונים בנושא הזה נוגעת לאפשרות לתת לטייס המשטרתי לקבל החלטות, במצבי חירום קיצוניים ולפי שיקול דעתו, לסטות מההוראות שיקבל מפקחי הטיסה.



היום (ג') ממשיכה הוועדה בדיוניה בהכנתו לקריאה שנייה ושלישית של חוק הטיס, שנועד ליצור תשתית משפטית כוללת להסדרת התעופה האזרחית בישראל, כחלק ממאמץ להחזיר את הדירוג התעופתי של ישראל לקטגוריה 1 ע"י ראשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, ה-faa.



יו"ר אגודת פקחי הטיסה, עמרי אבני, אמר כי במקרה הצורך פקחי הטיסה יעשו כל שביכולתם לפנות את הדרך למסוק המשטרתי, אך לטענתו, לא יכול להיות שהפקח ינוטרל. מפקד היחידה האווירית של המשטרה, ניצב-משנה נועם אדר, התעקש על הדרישה לאפשר למשטרה, במקרי הקיצון הבודדים, לקבל החלטה אחרת מהוראת הפקח.



החוקר הראשי של תאונות אוויריות במשרד התחבורה, עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז, אמר כי לא יכול להיות מצב שהפקח לא יהיה זה שיקבל את ההחלטה הסופית. "הפקח יכול לפתור בעיות תוך דקה", הסביר. "והוא רואה את התמונה המלאה ולא רק את התמונה האווירית של מסוק".



מנהל רת"א, גיורא רום, השיב כי "החוק צריך לייצר למשטרה כלים למלא את תפקידה במקרי קיצון. לא ניתן להעלות על הדעת שמישהו יעשה בדבר הזה שימוש לרעה". יו"ר אגודת פקחי הטיסה אבני ענה כי הוא מעדיף לעמוד בוועדת חקירה להסביר למה לא נתן עדיפות למסוק המשטרתי, על פני האפשרות השנייה. לבסוף אישרה הוועדה את הצעת רת"א.



בתום הדיון אישרה ועדת הכלכלה כי המשטרה לא תהייה כפופה לחוק הטיס למעט לסעיפים שהוגדרו בסעיף 154 לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully