וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנופי אוונטיס במגעים לשותפות אסטרטגית עם חברת כאהר של הדסית ביו

יורם גביזון

14.12.2010 / 12:52

הסכם לשותפות אסטרטגית יאפשר לכאהר לגייס כספים לקראת מימונו של מחקר ראשון בבני אדם



מניית עולה ב 5.6% במחזור של 590 אלף שקל, בתגובה לפרסום לפיו חברת סנופי אוונטיס הצרפתית מנהלת מגעים אינטנסיביים לחתימה על שותפות אסטרטגית עם חברת כאהר מדיקל מקבוצת הדסית ביו (66% בדילול מלא).



הסכם לשותפות אסטרטגית יאפשר לכאהר לגייס כספים לקראת מימונו של מחקר ראשון בבני אדם, שמתוכנן להתחיל ב-2011 עם אחד מ-2 המוצרים המובילים של כאהר.



כאהר, שהוקמה בספטמבר 2005, מפתחת טיפולים חדשניים לסרטן ולמחלות אוטואימוניות כלומר מחלות שבהן המערכת החיסונית תוקפת את רקמות הגוף בשל תקלה בבקרת תאי הגוף. מחלות אלו תוקפות 5% מהאוכלוסיה וכוללות בין היתר טרשת נפוצה, דלקת פרקים שגרונית פסוריאזיס, זאבת.



הפיתוח של כאהר מבוסס על תגליות של ד"ר מיכל דרניצקי-אלהלל מבית החולים הדסה עין כרם והממציא הזר פרופסור מרק טיקוצ'ינסקי לשעבר מאוניברסיטת פנסילבניה. כאהר הוקמה על מנת לפתח טכנולוגיה מובילה שהומצאה ע"י טיקוצ'ינסקי - יצירת מולקולות חלבוניות חדשות שמסוגלות לשנות את פעילותה של המערכת החיסונית כך שתטפל במחלות האוטואימוניות.



הטכנולוגיה של טיקוצ'ינסקי מבוססת על חלבונים כימריים שמורכבים מחלק של קולטן מסוג 1 וחלק של קולטן מסוג 2. מבנה זה מאפשר לראשונה לייצר חלבון שיש לו 2 אתרים פעילים בניגוד לתרופות ביולוגיות רגילות, שלהן אתר פעיל אחד. המוצר המוביל של כאהר הוא kahr 101 שהראה פעילות גבוהה הן בהרג תאים סרטניים והן במודלים בחיות לטיפול בטרשת נפוצה ובדלקת פרקים שגרונית.



ההשקעה של הדסית ביו בהלוואות ניתנות להמרה למניותיה של חברת כאהר הסתכמה ב 4.3 מיליון שקל נכון לסוף 2009 ומימנה 75% מההשקעה של כאהר במחקר ופיתוח עד לסוף 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully