וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת העבודה, ח"כ כץ: שטייניץ יודע תוך יום אם יתערב במשבר הפרקליטים

חיים ביאור

14.12.2010 / 14:21

קודם לכן הפסיק כץ את ישיבת הוועדה כדי לגבש הסכם בין הפרקליטים לשר המשפטים נאמן, אך כשל



ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קראה בישיבתה אתמול לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיכנס לעובדי הקורה כדי להביא לסיום שביתת פרקליטי המדינה שהחלה לפני חודש. "איננו רוצים שתקום פה עוד ועדת חקירה, וזה כבר הכיוון", הזהיר יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד).

במהלך הישיבה התקשר כץ לשר האוצר, יובל שטייניץ, וביקש גם ממנו להתערב במשבר. בתום שיחת הטלפון בין השניים הודיע כץ כי שטייניץ הודיע לו ש"ישקול בתוך יום אחד אם יזמן אליו את נציגי הפרקליטים ומשרדי המשפטים והאוצר כדי לנסות לגבש הסכם שיסיים את השביתה. "פערי העמדות בין הפרקליטים הם קטנים. אולי ביום חמישי השבוע המשבר ייגמר", אמר כץ.



כץ שוחח עם שטייניץ לאחר שהחליט להפסיק לשעה קלה את ישיבת הוועדה כדי להתכנס בחדר אחר עם שר המשפטים יעקב נאמן, יו"ר ועד הפרקליטים עו"ד בעז גולדברג וסגן הממונה על השכר במשרד האוצר אהרון עוזיאלי, במטרה לגבש הסכמה שתביא לסיום השביתה. ואולם ניסיונו של כץ לא נשא פרי.



בישיבה הטעונה של הוועדה השמיע כץ התקפה בוטה על האוצר בעניין יחסו לתביעות השכר של הפרקליטים.



"מי שחושב במונחים של כסף קטן, סופו שתהיה לו מדינה קטנה”, הוא אמר. "כיבינו את השריפה בכרמל, אך שריפת הפרקליטים נמשכת. האוצר מציע לפרקליטים עוד שעות נוספות ותקני רכב. אלה לא תוספות שכר. תוספת שכר פירושו כסף אותו הפרקליט יוכל להפקיד בתוכנית חסכון לילדו. אתם באוצר חייבים להחליף דיסקט ולהיפרד מהאגו והכבוד שמונע מכם להגיע להסכם עם הפרקליטים".



מאיר ברקוביץ, סגן ראש אגף החקירות ומודיעין במשטרה, צייר בישיבה תמונה קודרת של התערערות האכיפה של שלטון החוק עקב שביתת פרקליטי המדינה. ”אנו במצב מתמשך שבו משתחררים עצורים המעורבים בעבירות מין, אלימות חמורה וסחר בסמים", הוא הזהיר. "אין מי שיגיש בקשה להארכת מעצר למסוכנים שבעבריינים ועשרות מהם השתחררו בחודש האחרון ומסתובבים חופשי תוך חשש אמיתי שהם ימשיכו בפשעיהם. קיים סיכון ממשי לשלום הציבור ולבטחונו היומיומי. זו לא בעיה של המטרה דווקא, אלא של הציבור הרחב".



סגן הממונה על השכר עוזיאלי אמר שהאוצר פועל מתוך תחושת אחריות לקופה הציבורית. "הם לא היחידים שעל הפרק", הוא אמר, ובכך רמז שאם האוצר ייענה לדרישות השכר של הפרקליטים, קבוצות עובדים נוספות במגזר הציבורי יבואו ויתבעו את אותן תוספות. הוא קרא לפרקליטים להפסיק את השביתה כתנאי לחידוש המגעים עמם וביקש להמשיך בדבריו, אך היו"ר כץ קטע את דבריו והטיח לעברו: "אתה לא תכתיב להם. זו התייחסות מזלזלת. אתה לא רשאי להתנות התניות".



שר המשפטים, יעקב נאמן, אמר שהשביתה גורמת להתמוטטות מערכת המשפט בישראל. "לא אכנס לוויכוח מי אחראי, כי זה לא הפתרון, אך העובדה היא שמערכת המשפט והצדק בישראל בקריסה". הוא סיפר כי נפגש עם ועד הפרקליטים 35 ימים לפני שהחלה השביתה וייעץ להם שלא לפתוח בשביתה, אלא לשבת מיידית למו"מ עם נציגי האוצר על תביעותיהם. "מאז הפגישה, לא שמעתי מהם דבר, חוץ מהודעה על פרוץ השביתה", אמר נאמן. "כששובתים, כל צד מתחפר בעמדותיו. רק אם הפרקליטים יפסיקו את השביתה, שהיא אמצעי בלתי קונוונציונלי, האוצר יפסיק להתחפר בעמדותיו. צר לי שזה לא נעשה".



יו"ר ועד פרקליטי המדינה גולדברג אמר: "במשך 30 שנה לא שבתנו. אני קורא לשר המשפטים, המודע לנזקים הנגרמים עקב השביתה, להפשיל שרוולים ולשבת עמנו, ללא פחד". לטענתו, האוצר הציע לפרקליטים "סוכריות קטנות דוגמת תקני רכב, אך לא נענו לדרישות הכספיות העיקריות של הפרקליטים. "יש כאן ניסיון לשבור אותנו כסקטור קטן ואיכותי, כדי לאותת בכך לקבוצות עובדים אחרות שיבואו אחרינו", אמר גולדברג. לדבריו, אחרי פרוץ השביתה, הממונה על השכר באוצר הציע לפרקליטים "הצעה מבזה בדמות תוספת שכר של כ-3%".



ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) טוענה כי השביתה יצרה מצב חירום. "נכונים תיאורי שר המשפטים שצצויה סכנה למערכת המשפט, אז היכן המדינה פה? מה זה כיפופי הידיים האלה?" בפנותה לנציג האוצר אמרה יחימוביץ': " לחברה פרטית או לחברה הנסחרת בבורסה לא הייתם נותנים להיפגע כמו במערכת המשפט. גם היא קראה לנאמן "לרתום את כישוריך ואת קירבתך לאוצר כדי להגיע להסכם עם הפרקליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully