וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה: לא תיפתח חקירה פלילית נגד השר שמחון בעניין קידום הרפורמה בלולים

שני מזרחי

14.12.2010 / 15:07

עם זאת, כתב ויינשטיין: "היה עליו להצהיר בפני מבקר המדינה על עניינו בענף עם תחילת עיסוקו ברפורמה"



תצלום: ניר קידר



היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (ג') כי לא יורה על פתיחת חקירה פלילית נגד שר החקלאות, שמחון בנוגע למעורבותו בקידום הרפורמה בענף הלול. "יחד עם זאת", קבע וינשטיין כי: "בהתחשב בעובדה שלשר שמחון יש מכסות לייצור ביצים והוא במעמד של 'בן ממשיך' בנחלת הוריו בקיבוץ בצפון, היה עליו להצהיר בפני מבקר המדינה על ענינו האישי בענף הלול מיד עם תחילת עיסוקו ברפורמה ולקבל כנדרש, חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה".

השר שמחון, שמתגורר ביישוב אבן מנחם בצפון, מחזיק ביחד עם בני משפחתו מספר לולים. במהלך שנת 2006 יזם שמחון רפורמה שנועדה לעודד, באמצעות מתן מענקים מתקציב המדינה, את העברתם של הלולים ממרכזי היישובים לאתרים שיקבע משרד החקלאות. הרפורמה, נתנה עדיפות ליישובי הצפון ומענק בשיעור של 50% מעלות ההשקעה בהעתקת הלולים, סכום שיכול להגיע למיליון שקל. זאת בניגוד לחקלאים מיישובים אחרים שיקבלו מענק בשיעור של 20% בלבד.



כמו כן, קבעה הרפורמה כי תתאפשר בניית צימרים לתיירות כפרית בקרקע שתשתחרר ויינתנו מענקי סובסידיה למי שבעקבות העברת הלולים יפסיק לעסוק בייצור ביצים.



בחודש מאי האחרון, בד"וח מבקר המדינה לשנת 2001 התבצעה בדיקה של הרפורמה. בדו"ח קבע המבקר כי: "הרפורמה טומנת בחובה הטבות כלכליות ממשיות לבני משפחתו של השר" למרות זאת, נכתב בדו"ח, השר שמחון דיווח למבקר המדינה שיש לו עניין אישי ברפורמה ולכן לא יתערב בה, רק בשנת 2007, לאחר גיבוש הרפורמה על ידו. לדברי המבקר בדו"ח: "היה על השר להצהיר מיד כשהתחיל לעסוק ברפורמה על העניין האישי שיש לו בנושא".



הנושא הועבר לבדיקת וינשטיין בשאלה האם יש לפתוח בחקירה פלילית. היום כאמור, הדיע וינשטיין לשמחון כי החליט שלא להורות על פתיחת חקירה פלילית. יחד עם זאת, כותב וינשטיין כי היה על השר להצהיר בפני מבקר המדינה על עניינו האישי בענף הלול "מיד עם תחילת עיסוקו ברפורמה ולקבל חוות דעת מאת היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לצורך להסדרת ניגוד עניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully