וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ההשקעות IBI: המלצת "קנייה" לדיסקונט - המניה נסחרת בדיסקאונט של 25%

ערן אזרן

14.12.2010 / 15:12

עדי סקופ: "גם בנטרול הסולו של דיסקונט - המניה בהנחה של כ-13% למחיר השוק"



עדי סקופ, אנליסט הבנקים של בית ההשקעות ibi, מעלה את מחיר היעד למניית ל-9 שקלים עם המלצת "קנייה". בסקירה שפירסם היום, מציין סקופ כי המניה נסחרת בהנחה (דיסקאונט) של כ-25% מהונו העצמי של הבנק, בדומה למגמה מאז סוף 2007. מחיר היעד הקודם שהעניקו ב-ibi למניה עמד על 8.3 שקלים, ואילו בבורסה - נכון לבוקר זה - המניה נסחרת בכ-8 שקלים.



סקופ מסביר כי "בשונה משאר הבנקים בישראל, אפשר להסתכל על דיסקונט כחברת אחזקות פיננסיות: 100% מבנק מרכנתיל המתמחה במגזר הקמעונאי ערבי וחרדי, 100% מדיסקונט משכנתאות, 72% מויזה כאל בכרטיסי אשראי ופעילות בנקאות פרטית רווחית בדרום אמריקה דרך חברת הבת בארה"ב. בנוסף כמובן אחזקה של 26% מהבנק הבינלאומי".







סקופ מסביר ששווי האחזקות של דיסקונט, אפילו בנטרול הון עצמי בסך 2.6 מיליארד שקל שמרותק בגין דיסקונט סולו (הפער בין האשראי ללקוחות לבין הביטחונות שברשתו), נסחרת המניה בדיסקאונט של כ-13% למחיר השוק. כלומר, שווי האחזקות המאוחדות והכלולות של בנק דיסקונט עולה על המחיר שבו נסחר בשוק ועדיין נשארים עם בנק דיסקונט סולו בחינם.



בנוסף מציין סקופ כי גרעין השליטה בדיסקונט חסום עד פברואר 2011 וכן ששושלת ברונפמן ושראן, המחזיקים בגרעין השליטה כבר חמש שנים, צפויים לקבל החלטה אסטרטגית חשובה: הפשלת שרוולים והתייעלות תפעולית או העברת מושכות. בעיניו, שני תרחישים אלה יטיבו עם המשקיעים. עוד כותב הכתב כי בקרוב מאד צפוי ראובן שפיגל, המנכ"ל הנכנס, לפרסם את התוכנית האסטרטגית החדשה לשנים הקרובות, התוכנית צפויה לפרט אודות התוכניות להתייעלות תפעולית.



לפני כשבועיים פירסם דיסקונט את תוצאותיו לרבעון השלישי של 2010 והציג ירידה ברווחיות לעומת השנה הקודמת אך שיפור בהשוואה לרבעונים קודמים של 2010. התשואה על ההון העצמי ירדה ל-11.3% ברבעון החולף לעומת 12.7% ברבעון המקביל אשתקד ובשורה התחתונה נרשם קיטון של 1.3% לעומת התקופה המקבילה שבה הסתכם הרווח הנקי ב-288 מיליון שקל. עם זאת, התשואה על ההון השתפרה לעומת הרבעון הקודם בו הסתכמה על 6.3%.



בשבוע שעבר גייס דיסקונט סכום של 264 מילון שקל להון הליבה באמצעות הנפקת מניות לציבור. ההנפקה זכתה לביקושי שיא בהיקף של כמיליארד שקל. הנפקת המניות היא חלק ממהלך גיוס של 400 מיליון שקל בסך הכל, 200 מיליון שקל בהנפקת המניות ו-200 מיליון שקל בהנפקת זכויות שעתידה להתקיים בעוד יומיים. בהקשר זה כותב סקופ כי "גיוס ההון ורווחי הרבעון הרביעי יעזרו לבנק לעמוד בפגיעה הצפויה משינוי שיטת חישוב החובות הפגומים שתכנס לתוקף בתחילת 2011".



בשבוע כלל פיננסים הורידו את ההמלצה על מניות הבנקים ל"תשואת שוק", אך את מניית דיסקונט השאירו תחת המלצה של "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 9.2 שקלים למניה. "יוצא דופן הוא להערכתנו בנק דיסקונט אשר במחיר הנוכחי מגלם משוואת סיכון-סיכוי אטרקטיבית. מבין הבנקים האחרים אנו מעדיפים את ההחזקה בבנק לאומי".



בבית ההשקעות מיטב כתבו בשבוע שעבר כי "ניתן לצפות להמשך מומנטום חיובי במניה בטווח הקצר, במיוחד לאור העלאת המשקל של דיסקונט במדד ה-msci", אולם, לדעתנו מומלץ להוריד את החשיפה למניה כבר בתחילת 2011, לאור הצפי שלנו לרבעון רביעי חלש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully