וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה הוראות מעבר עד להסדרת תקנות חוק הטיס החדש

זוהר בלומנקרנץ

14.12.2010 / 15:37

הוראות המעבר נקבעו כדי לא לעכב את אפשרות החזרתה של ישראל לדירוג בטיחות גבוה



ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ג') הוראות מעבר להסדרת כניסתו לתוקף של חוק הטיס החדש, על מנת שלא לעכב אפשרות החזרתה של ישראל לרמת דירוג בטיחות טיסה בקטגוריה 1.



בדיון שהתנהל בראשותו של ח"כ יצחק וקנין אישרה הוועדה כי תקנות שנקבעו לפי חוק הטיס הקיים משנת 1927 יישארו בתוקף כל עוד הן אינן סותרות את החוק החדש.



היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית (רת"א) רננה שחר, הסבירה, כי "לאחר שתאושר הצעת חוק הטיס החדש, תצטרך רת"א לפעול להחלפת מאות תקנות הקיימות כיום לפי החוק הנוכחי. מדובר בתהליך ארוך שעשוי להימשך עשרות שנים ולכן יש לקבוע, כי התקנות הקיימות כיום יישארו בתוקף עד החלפתן, כל עוד אינן סותרות את החקיקה הראשית".



הוועדה אישרה עוד שורה של הוראות מעבר העוסקות ברישיונות, תעודות, אישורים, היתרים ופטורים שניתנים לפי תקנות הטיס. כמו כן אושרו הוראות מעבר הנוגעות לענין מפלסי רעש, הקצאת המרחב האווירי ונתיבים בינלאומיים ותעבורה אווירית.



חוק טיס חדש הוא אחד מהתנאים להחזרתה של ישראל לרמת דירוג בטיחות בקטגוריה 1; זאת לאחר שרשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, ה-faa הורידה את ישראל ב-2008 לרמת בטיחות טיסה המאפיינת מדינות עולם שלישי, משום שלא עמדה בביקורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully