וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס: אגף התקציבים מטרפד את המשכנתאות לצעירים

ליאור דטל

14.12.2010 / 16:01

שר השיכון פתח את הקלפים והצביע ישירות על אגף התקציבים באוצר ועל שרי הליכוד בבלימת סבסוד המשכנתאות לצעירים. "שר שרוצה לשנות מגיע לוועדת השרים - שם הליכוד יכול להפיל הכל"

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, האשים היום את אגף התקציבים במשרד האוצר ואת שרי הליכוד בנסיונות לטרפד את הצעתו לסבסד משכנתאות לזוגות צעירים. "הכל מסתכם בסדרי עדיפויות ממשלתיים. שר שרוצה לשנות משהו הולך לאגף תקציבים, נאבק, לא מצליח, ובסוף הולך לחקיקה פרטית. אז, הוא מגיע לוועדת השרים לחקיקה - שם יש לליכוד רוב מוחץ של 11 שרים שיכול להפיל הכל", אמר אטיאס.

"אנחנו מנסים להעביר הצעה לפיה משרד השיכון יסבסד כ-800 שקל מהמשכנתא החודשית של זוגות צעירים שירכשו דירה. זה שווה לכל זוג 140 אלף שקל ולא מעמיס על תקציב המדינה כי זה יתבצע בתשלומים", הוסיף אטיאס. "התשובה של אגף התקציבים ושל שר האוצר היתה שאין לזה כסף. אנחנו אמרנו שיש כסף, ושזה בתשלומים - הרי כל המדינה משלמת בתשלומים אז גם אנחנו יכולים".

לדבריו לא קיים מחסור בקרקעות לבנייה באזור הפריפריה אלא חוסר ביקוש. "רק בגליל יש לנו 20 אלף יחידות דיור מתוכננות שאפשר לשווק מחר בבוקר. אבל כיום אין שום תמריץ לקנות דירות בפריפריה, בעיקר לא לחיילים משוחררים שתרמו את חייהם למדינה. יש דירות שלא ניתן למכור באזור הצפון כי אין תמריצים. אם נוציא כמויות של דירות צמודי קרקע באזור הצפון הם לא יימכרו ויוחזרו. אנחנו נאבק על חוק זה ונביא אותו ביום ראשון לוועדת שרים לחקיקה, אני רוצה לראות איך שרי הליכוד יתנהגו, זה המבחן שלהם".

300 אלף ישראלים יעברו לגליל?

השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, העומד בראש הוועדה אמר כי הוא תומך בהצעת החוק אך בתנאים מסויימים, בכך שהדירות יהיו רק בפריפריה ושהמדינה לא תסבסדר את כל חיי המשכנתא. כאשר נשאל שלום על חזונו ל-10 השנים הקרובות הוא אמר, כי "הרצון שלי הוא להביא בעשור הקרוב 300 אלף ישראלים לגור בגליל. זה אפשרי ונמצא בהישג יד. זה מצריך עבודה והשקעה בתשתיות שיפור החינוך ולייצר דירות אבל אם כולנו נהיה מלוכדים נוכל לעשות את זה".

במהלך הדיון הפנתה ח"כ אורלי לוי שאלה בנושא המוכנות לרעידות אדמה בישראל. לוי אמרה שחייהם של 16 אלף ישראלים יהיו בסכנה בשעת רעידת אדמה. לדבריה תוכנית תמ"א 38 שבמסגרתה יזמים משפצים ומחזקים יסודות בניינים ישנים, בתמורה לבניית יחידות דיור נוספות בבניינים היא לא כלכלית באזורי הפריפריה, מכיוון שערך הדירות לא אטרקטיבי.

לדברים אלה השיב אטיאס כי באזור הגליל בלבד יש 70 אלף מבנים מסוכנים שלא חוזקו מפני רעידות אדמה והפנה שוב אצבע מאשימה למשרד האוצר. "הצענו לאוצר שמכיוון שתמ"א 38 לא אטרקטיבית, שכל ההכנסות של המדינה מהתוכנית באזור המרכז יסבסדו את אזור הצפון והדרום אבל המשרד מתנגד לזה. תמ"א 38 באה לעולם ב-2005, אך מאז ועד למארס 2010 רק 93 מבנים אושרו לחיזוק. הרעיון מאחוריה כשל לצערי כי הוא לא כלכלי ולא אטרקטיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully