וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילת המסחר מתארכת: ת"א 100 מחליפה מניות

רם עוזרי

14.12.2010 / 16:20

סגירת המסחר בת"א מתארכת בשל החלפת 4 מניות במדד ת"א 100 ושינוי המשקל של המניות השונות במדדים. השינויים צפויים להביא להיקף גדול במיוחד של פקודות קנייה ומכירה

הרכב המדדים של בורסת תל אביב יעודכן היום עם סגירת המסחר. השינוי המשמעותי ביותר הוא כניסתן של 4 מניות חדשות (נכסים ובנין, אלרוב נדל"ן, הכשרת הישוב, ומנופים), אל מדד ת"א 100 ויציאתן של 5 מניות מהמדד (סאני, אזורים, אלווריון, אלרון ודלק נדל"ן).

דבר נוסף שיתעדכן עם תום המסחר היום הוא המשקלות של המניות השונות במדדים (המקדמים בחישוב הממוצע). משקלות אלו קובעות את מידת ההשפעה שיש לכל אחת מהמניות הכלולות במדד על השינוי בו. כך למשל, משקלה של מניית בזק במדד ת"א 25 ירד מכ-10.5% היום ל-10% לאחר השינוי.

השינויים בהרכב המדדים צפויים להביא להיקף גדול במיוחד של פקודות קנייה ומכירה בשלב טרום נעילת המסחר. לכן, על פי הנחיות הבורסה, יוארך שלב טרום הנעילה. להבדיל מימים רגילים בהם שלב טרום הנעילה אורך 11 דקות בממוצע, היום יתקיים שלב זה לא פחות מ-27 דקות ו-30 דקות בממוצע.

הארכת שלב טרום הנעילה בימים בהם מתעדכנים המדדים פועלת בשנתיים וזוכה לתגובות חיוביות מהשוק. ההיגיון מאחורי ההארכה הוא להעמיד בפני השחקנים העוקבים אחר המדדים, כמו תעודות הסל ושחקני נגזרים, זמן מספיק להחליט בתוך שלב טרום הנעילה כמה הם קונים ומוכרים מכל מניה ולהזין את הפקודות למערכת. "ההתאמות נעשות ברובן באופן ידי", אומר היום גורם בשוק. "הכל חייב להיעשות ברגע האחרון ואתה לא רוצה לטעות. לכן נותנים יותר זמן. מחר נקום למדדים חדשים ולמשקלות חדשות". מנקודת המבט של עוקבי המדדים חשוב לעשות את ההתאמות היום כדי לא להיחשף לשינויים, והם אדישים למחירים שיקבעו היום במסחר הנעילה. עם זאת, לא צפויות תנודות חריגות במחירי המניות. ההערכות בשוק הן כי בדומה ליום של פקיעה, המחזורים צפוים אמנם להיות גדולים במיוחד אבל מחירי המניות יישארו יציבים. זאת מכיוון שהגופים המוסדיים הגדולים ינצלו את היום הזה כדי לקנות ולמכור לפי הצורך ויספגו את עודפי ההיצע והביקוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully