וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה שנייה ושלישית: בעלי שליטה בחברה יפרעו אג"ח רק אחרי כל מחזיקי האג"ח האחרים

צבי זרחיה

14.12.2010 / 16:39

יוזם הצעת החוק, ח"כ חיים כץ, יצא נגד משרד המשפטים: "אתם נלחמים כמו אריות למען בעלי השליטה"



ועדת העבודה והרווחה אישרה בצהריים את העלאתה להצבעה בקריאה השנייה והשלישית של הצעת חוק הקובע שבעלי שליטה בחברה יפרעו איגרות חוב שבידם רק אחרי שכל בעלי האג"ח יעשו כן.



הצעת החוק הוגשה על ידי יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ חיים כץ (ליכוד) שהסביר כי "בעל שליטה בחברה חשוף למידע פנים - הוא הראשון לדעת אם החברה תכבד את התחייבויותיה כלפי נושיה ויכול לכוון את פעולות החברה באופן שיתאים לאינטרסים האישיים שלו. כך קורה, שבעלי החברה מודיעים שהחברה מתקשה לפרוע את חובותיה לבעלי האג"ח, ואז שווי האג"ח פוחת באורח דרסטי. במקרה כזה, בעלי האג"ח נפגעים ובעלי השליטה, לעומתם, זוכים לויתורים מפליגים על חשבון כספי הציבור. במקרים של מגעים להסדר בבית המשפט, הצעת החוק תתווה קווים מנחים לשופט ולצדדים בהתדיינותם".



נציגות משרד המשפטים בדיון, עו"ד דלית זמיר ועו"ד דנה נויפלד, הביעו התנגדות להצעת החוק וציינו כי דחיית פירעון של בעלי השליטה לא תמיד מוצדקת, וכי כתוצאה מכך עלול להיגרם נזק לחברות, מכיוון שבעלי השליטה עלולים להחליט שלא להשקיע באיגרות החוב ובכך למנוע הזרמת כספים לחברה. עוד ציינו השתיים כי משרד המשפטים מנסח בימים אלה תיקוני חקיקה שיאפשרו פיקוח על זכויות מחזיקי אג"ח ושיפור אפשרויות הפנייה להקפאת תהליכים מצידם.



ח"כ כץ אמר בתגובה: "טוב מאוד שהתעוררתם, אבל קולכם לא נשמע במשברים הגדולים של 1994 ו-2008. עד כה פעלתם רק לטובת בעלי החברות". עוד אמר כי "משרד המשפטים נלחם כמו אריות למען בעלי השליטה. חבל שאתם לא משקיעים את אותה האנרגיה למען העמיתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully