וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודות זיכוי: כמה כסף מחזיר לכם מס הכנסה מדי חודש?

ערן אזרן

14.12.2010 / 16:46

המדינה נותנת נקודות - האזרח משלם פחות



סוף החודש הגיע, ושוב אתם פותחים את תלוש המשכורת בניסיון לראות איזו הפתעה מחכה לכם החודש מהמעביד. בעודכם מרפרפים בין השורות למספרים, בוודאי ניסיתם לפענח את משמעות המילים "ברוטו לא קבוע", "הפרשות מעביד","אחוז מס שולי" ו"מס חודשי מצטבר". רבים מהמועסקים מתייאשים מהביטויים - אך שווה רגע לעצור ולהתעכב על הפרטים השונים - וביניהם נקודות זיכוי המס להם כל עובד זכאי מהמדינה.




"נקודת זיכוי מס" הוא שם מצוחצח להנחה שמקבלים מהמדינה עבור תשלומי מס הכנסה - כלומר ככל ש"תצבור" יותר נקודות - כך תשלם פחות מסים למדינה מדי חודש. כל "נקודה" מפחיתה את שיעור המס השנתי. שווי נקודת הזיכוי מתעדכן באופן שנתי בהתאם לעליית המדד - נתון שמתפרסם בתחילת כל שנת מס. כך למשל בשנת 2005 שווי שנתי של נקודת זיכוי עמד על 2,136 שקל (178 שקל לחודש); בשנת 2009 שווי שנתי של נקודת זיכוי היה 2,364 (197 שקל לחודש); ואילו בשנה זו שווי שנתי נקודת מס הינו 2,460 שקל (205 שקל בחודש). כל תושב ישראל זכאי באופן אוטומטי ל-2.25 נקודות זיכוי.



קיימים קריטריונים שונים עליהם החליטה המדינה לאורך השנים, בגינם מקבלים "נקודות" או "חצאי נקודות". ביניהם: מצב משפחתי, מספר הילדים וגילם, תשלום מזונות, קבלת תואר אקדמי (ראשון, שני), עלייה לארץ, שחרור משירות צבאי, נכות או מחלות. כדי לחשב כמה נקודות זיכוי מגיעות לך, כל מה שיש לעשות הוא להקיש בגוגל "מחשבון זיכוי מס" ולהזין את הנתונים האישיים לתוך המחשבון - בדומה לטופס עליו חתמת בעבר אצל המעביד. הנתונים האישיים משתנים מעת לעת ולכן מומלץ לבדוק את הזכאות לנקודות מעת לעת.



כדי לחשב כמה כסף מס הכנסה צריך לזכות מדי חודש, יש תחילה לבדוק את מדרגת המס שבה אתם ממוקמים (בהתאם לגובה הכנסתכם). לאחר מכן יש לערוך חישוב של היקף מס ההכנסה ששילמתם לכל השנה, ולבסוף יש להפחית מהסכום שהתקבל את מספר נקודות הזיכוי שלו כפול השווי הכספי שלהן באותו הזמן.



ניקח לדוגמה עובד בשם אבי, שמשלם 30% מהכנסתו למס הכנסה (גובה המשכורת השנתית שלו היא 150 אלף שקל) ובעל 3.5 נקודות זיכוי. כדי לדעת מהי ההנחה שאבי צריך לקבל נכפיל את מספר נקודות הזיכוי שלו (3.5) בשווי של הנקודה (ב-2010 שוויה כאמור הוא 2,460 שקל) ונקבל סכום של 8,610 שקל (2,460*3.5). כלומר, אבי צריך לקבל הנחה שנתית של 8,610 שקל במס ההכנסה בשנת 2010. החישוב נעשה על בסיס חודשי, כך שבכל חודש הוא יקבל הנחה של 717.5 שקל במס שיופחתו מהיקף המס שהא נדרש לשלם מידי חודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully