וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראשון: מחאת הרשויות המקומיות מתחדשת

מחאתם של ראשי הערים חוזרת: המרכז לשלטון מקומי הודיע כי ביום ראשון יוקם אוהל מחאה מול משכן הכנסת."האסון הבא בפתח ופקידי המדינה והשרים עומדים מהצד וצוחקים לנו בפנים"

המרכז לשלטון מקומי הודיע הערב (שלישי) על חידוש מחאת ראשי הערים ביום ראשון הקרוב, בגין אי התקדמות במו"מ עם נציגי הממשלה. לפי הודעת המרכז, יוקם בתחילת השבוע אוהל ראשי הערים מול הכנסת, "ובהמשך צפויה גם שביתה כללית".

"הפעם נלך עד הסוף", אמרו ראשי הערים בהודעתם המשותפת, שם צויין כי כחלק מהמחאה, יורגשו שיבושים בכל רחבי הארץ. "בתום 8 חודשי מו"מ עקר, שהותיר את הממשלה באדישותה ואת פקידי האוצר והפנים בקהות חושים מקוממת, לראשי הערים נמאס", נכתב, "ראשי הרשויות חשים כי מיצו במהלך השנתיים האחרונות את כל אפשרויות המו"מ וגמעו אלפי קילומטרים של נסיעות כדי להסביר לשרים ולפקידיהם שהם הורסים לנו את הבית, הורסים לאזרחים את החיים, עד שהבינו שהם מדברים אל הקיר".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר כי "האסון הבא בפתח ופקידי המדינה והשרים עומדים מהצד וצוחקים לנו בפנים. האזרחים משלמים מס הכנסה לממשלה בין השאר כדי שזו תעביר את תקציבי החובה לרשויות המקומיות – אך זו עושה בכסף שלהם כברצונה, פוגעת באיכות החיים של כל אזרח, מאפשרת את העלאת מחיר המים פי 3, ומחייבת את ראשי הערים להעלות את הארנונה – ללא שום סיבה אמיתית. אם לא נשים סוף להפקרות השלטונית הזו – בקרוב ימותו עשרות כי לא יהיה כסף לשרותי הרווחה, אנשים יהרגו בתאונות בגלל שלא יהיה כסף לתאורת הרחובות, ואיכות החיים תספוג מכה אנושה. אנחנו יוצאים לקרב כדי להציל את הבית שלנו, של כל אזרחי המדינה".

רוצים את חוק העיריות

לדברי בוחבוט, השלטון המקומי דורש מהממשלה לחוקק את חוק העיריות, שיסדיר את היחסים בין השלטון המקומי למרכזי, "כפי שהתחייב ראש הממשלה בנאומו בועידת השלטון המקומי". וכן דורש השלטון המקומי לקבל שיפוי מלא על עלויות הסכמי השכר, עליהם חתמה הממשלה עם ההסתדרות. עוד דורשים בשלטון המקומי להחזיר את תקציבי החובה שקוצצו בסך 600 מליון שקלים, את תקציבי החינוך שקוצצו בסך 500 מיליון שקלים, ולהוזיל את מחירי המים שקפצו פי 3 מאז 2007 "ללא שום הצדקה ובלי קשר למחסור במים", לשון ההודעה.

מטה המאבק בראשותו של ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, ציין כי הוא רואה בכל שרי הממשלה ובפרט בשר הפנים, בשר האוצר ובראש הממשלה כאחראים הישירים למשבר.

בשלטון המקומי מציינים כי בשנת 2002 עמדו תקציבי החובה ע"ס 3.4 מיליארד ¤, ובמקום שהיום יגיעו ל 4 מיליארד, הם עומדים על 2.4 מיליארד בלבד. "את ההפרש מצפה הממשלה שאנחנו נגבה מהאזרחים ע"י תוספת לארנונה שלהם, ולכך לא נסכים", אומר מאיר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully